Avijacija u Bosni i Hercegovini

Teme koje nemaju veze sa sportom

Moderatori/ce: insider,rio_Ferdy88

VensanKasel
Postovi: 1930
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Avijacija u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la VensanKasel » 12 jan 2024, 20:39

Mislim da je u redu da otvorim ovu temu . Iza nas je odlična godina što se tiče broja putnika , a 2024 godina trebala bi biti rekordna :bih: :bih: :bih: ✈️🛫🛬🛩️
Zadnja izmjena: VensanKasel, dana/u 13 jan 2024, 23:52, ukupno mijenjano 1 put.
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

VensanKasel
Postovi: 1930
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la VensanKasel » 12 jan 2024, 20:44

Aerodrom Sarajevo je u XII. mjesecu imao 76.891 putnika (67.039 u XII/2022). Ovo je čak 133,2% putnika iz istog mjeseca 2019. (57.718). Aerodrom je imao 895 operacija (830 u XII/2022). Cargo je bio 236,2 tone (201,0 tona u XII/2022).

Sarajevo je u 2023. imalo ukupno 1.362.007 putnika, što je tek 15.341 putnik manje ili 1,1% manje putnika nego 2022. (1.377.348 putnika), što je odličan rezultat obzirom da je aerodrom izgubio bazu Wizz Aira koja je akumulirala oko 400.000 putnika. Sarajevo je imalo i 119,1% više putnika nego 2019. (1.143.680). Aerodrom je ostvario 13.899 operacija i 2.764,1 tonu carga u 2023. što je za 514,2 tone više nego 2022. i za 241,2 tone više ili 109,6% carga iz 2019.

Obzirom na 6 novih linija Ryanaira, 2 nove linije SunExpressa, i novu liniju Wizz Aira, Pegasusa i Air Arabie, te na niz najava bitno više frekvencija postojećih linija u 2024. za očekivati je da će aerodrom imati bitno više putnika iduće godine, sigurno preko 1,5 milijuna, a vjerojatno i preko 1,6 milijuna putnika.

Prognoza analitičara Alena Šćurica , ja prognoziram 1.8 miliona putnika :D
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

VensanKasel
Postovi: 1930
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la VensanKasel » 12 jan 2024, 20:46

Aerodrom Banja Luka je u XII. mjesecu ostvario 20.991 putnika (29.876 u XII/2022). Ovo je 154,4% putnika iz istog mjeseca 2019. (13.596). Aerodrom je ostvario 232 operacije (322 u XII/2022). Ukupno u 2023. Banja Luka je ostvarila 460.731 putnika (343.009 u XII/2022), a što je 307,8% putnika iz 2019. godine (149.693). Huge! Po prvi puta u zadnjih 9 godina Banja Luka je imala više putnika nego Niš i to za 12.419 putnika. Bravo Banja Luka!

Od Banja Luke smo dobili i vrlo interesantne podatke. U ovoj godini Ryanair je imao 236.947 putnika (51,4% svih putnika) i 1706 operacija. Ovo je bitno više nego prošlih godina, pošto je 2022. imao 178.369, 2021. 51.977, a 2019. 122.520 putnika.

Wizz Air je pak imao 155.089 putnika (33,7% svih putnika) i 850 letova. I ovo je više nego prošlih godina pošto je 2022. imao 131.685, 2021. 69.754, a 2019. nije imao letova. Iznenađujuće Wizz Air je ove godine imao manje letova nego prošle, pošto je ove godine ostvario 850, a prošle godine 866 letova.

Air Serbia je pak imala ove godine 10.135 putnika (2,2% svih putnika). Ovo je više nego 2022. (7564) i 2021. (6272), ali bitno manje nego 2019. kada je kompanije ostvarila skoro duplo više putnika (18.351). Air Serbia je imala loš load faktor na liniji, obzirom da je ostvarila 67,0% load faktora (u prosjeku 48,3 putnika po letu).

Air Montenegro je pak ostvario 3009 putnika (0,7% svih putnika), što je bitno manje nego 2022. kada je imao 6011 putnika na skoro duplo više letova. Ovo je čak i manje nego 2021. kada je kompanija ostvarila 3645 putnika. Vrlo je čudno da je kompanija smanjila broj frekvencija pošto je 2022. imala 85,9 putnika po letu što je dobar load faktor od 78,1%. 2023. kompanija je imala load faktor od 72,0%, a koji faktor bi bio bolji da nije smanjila broj letova sa 2 na 1. Stoga je istinski iznenađujuće da Air Montenegro zatvara ovu liniju ove godine. No, vjerojatno Air Montenegro u top sezoni ima veći load faktor od 72% na svojim linijama, pa planira kapacitete uporabiti negdje drugdje gdje im na yield bolji.

Charteri za Banja Luku su ove godine imali 26.622 putnika na 248 letova, a ostali letovi 1929 putnika. Prošle godine charteri su imali 16.876 putnika, u 2021. 6205 putnika, a u 2019. 6974 putnika. Ozbiljan napredak Banja Luke na charter letovima. Bravo! Ostali letovi su 2022. imali 2502, 2021. 2029, a 2019. 2151 putnika.

Realno Banja Luka je razvalila. Želi li se aerodrom dalje razvijati u prvom redu mora proširiti terminal, poglavito na dolaznom dijelu. Uz to u dogledno vrijeme aerodrom će morati proširiti i stajanku sa 4 na bar 6 parkirnih pozicija. U protivnom aerodrom će stagnirati u idućim godinama.
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

VensanKasel
Postovi: 1930
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la VensanKasel » 12 jan 2024, 20:48

Aerodrom Mostar je u XII. mjesecu ostvarila 1022 putnika od čega 457 odlaznih i 565 dolaznih. Mostar je ostvario 34 operacije, od čega 30 komercijalnih i 4 generalne avijacije.

Aerodrom je u 2023. imao 20.525 putnika (10.895 u 2022), od čega 29 domaćih, 2 u transferu, 1 u tranzitu i sve ostale međunarodne. Mostar je u 2023. ostvario ukupno 686 operacija (402 u 2022.), od čega 560 komercijalnih aviona, 120 generalne avijacije i 6 vojnih. Obzirom na najave novih linija iduća godina će svakako biti bitno uspješnija po aerodrom.
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

Avatar
Slobodas
Postovi: 3475
Pridružen/a: 04 dec 2012, 19:57
Lokacija: Tuzla
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la Slobodas » 12 jan 2024, 23:25

Gledaj trojkaša VansKasel šta je sa Tuzle drugog najvećeg aerodroma bio bi i prvi da nije pogane politike al polahko neće ni vaše dovijeka :puke: :puke: :puke:
Jedan grad jedna ljubav -- Sloboda Tuzla 1919
Azmir Husic i Jasmin Imamovic nisu jedni od nas !!!
ǝpnsɐɹpǝɹd ısnɹ ǝظuɐuz
NSBIH skupina lopova , SAVEZ NAPOLJE !!!

Avatar
Slobodas
Postovi: 3475
Pridružen/a: 04 dec 2012, 19:57
Lokacija: Tuzla
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la Slobodas » 12 jan 2024, 23:30

Botu
poserem te :bih:
Jedan grad jedna ljubav -- Sloboda Tuzla 1919
Azmir Husic i Jasmin Imamovic nisu jedni od nas !!!
ǝpnsɐɹpǝɹd ısnɹ ǝظuɐuz
NSBIH skupina lopova , SAVEZ NAPOLJE !!!

Avatar
Jabroni
Postovi: 703
Pridružen/a: 20 sep 2023, 17:51
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la Jabroni » 13 jan 2024, 00:50

Slobodas je napisao/la:
12 jan 2024, 23:25
Gledaj trojkaša VansKasel šta je sa Tuzle drugog najvećeg aerodroma bio bi i prvi da nije pogane politike al polahko neće ni vaše dovijeka :puke: :puke: :puke:
Slobodas je napisao/la:
12 jan 2024, 23:30
Botu
poserem te :bih:

Ko tebi trese kavez

Avatar
Arvid
Postovi: 17205
Pridružen/a: 06 feb 2021, 10:46
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la Arvid » 13 jan 2024, 08:53

Koji debil.
I found freedom. Losing all hope was freedom.

VensanKasel
Postovi: 1930
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la VensanKasel » 13 jan 2024, 09:14

Slobodas je napisao/la:
12 jan 2024, 23:25
Gledaj trojkaša VansKasel šta je sa Tuzle drugog najvećeg aerodroma bio bi i prvi da nije pogane politike al polahko neće ni vaše dovijeka :puke: :puke: :puke:
Nisu objavili rezultate još , čekamo buraz . Čim objave biće ovdje .
Što si toliko ljut buraz ? :D
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

VensanKasel
Postovi: 1930
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la VensanKasel » 13 jan 2024, 09:16

Slobodas je napisao/la:
12 jan 2024, 23:30
Botu
poserem te :bih:
Zamolio bih te bez ovakvih postova , ova tema je otvorena da se može normalno diskutovati . Sljedeći sličan post ide prijava .

Dok čekamo rezultate , evo teme zašto je WizzAir zatvorio bazu u Tuzli .

Wizz Air je prvo otišao iz Sarajeva, a onda je deset mjeseci kasnije otišao i iz Tuzle. Zašto? Neki kažu zato što je Wizz Air nezadovoljan inercijom Tuzle i time da se godinama prolongira izgradnja trećeg gatea (obećan još 2020), pa čak i parkirališta i Atrija, a ponajviše što se i dalje prolongira osvjetljenje centralne linije, koje rješenje se još ni ne nazire. Zbog toga je Wizz Air tijekom zime (magla i snijeg) imao problema, a prošle dvije zime je čak imao i treći avion u Tuzli kao backup radi poremećaja. To si ove godine dozvoliti nije mogao radi prizemljenja flote zbog kontrole Pratt & Whitney motora (prizemljeno 10% flote).

Motivirajuća nije bila ni taksa BHDCA od 1,50 EUR na koju prijevoznici nisu računali. Ryanair je jasno rekao da je otišao iz Tuzle radi te takse. BHDCA je naknadno taksu ukinula, no prošla baba s kolačima. Konačno taksa je ukinuta na samo godinu dana, što nikako nije motivirajuće za LCC jer ne mogu dugoročno planirati operacije. Glupo, taksa se morala ukinuti na bitno duže vrijeme od bar tri, zapravo još bolje pet godina. To bi motiviralo LCC, ovako…

No, to nisu svi razlozi. Budimo realni. Beograd je povećao broj baziranih Wizz Airovih aviona sa 2 na 4. Tuzla i Beograd su jako blizu, na samo 183 km. I ne samo da se niz putnika između Tuzle i Beograda bira jedan od ta dva aerodroma, a sada Beograd nudi daleko više opcija, linija i frekvencija, nego i niz putnika iz Tuzle putuje preko Beograda.

Jednako tako broj linija Ryanaira i Wizz Aira je povećala i Banja Luka. I dok je 2019. Banja Luka imala samo 149.693 putnika, ove godine će ih imati oko 460.000, čak tri puta više. Banja Luka i Tuzla su udaljeni samo 164 km, i jasno da ako se povećava broj linija, frekvencija i putnika u Banja Luci, to je manje putnika u Tuzli.

I Zagreb ima bazirana tri aviona Ryanaira, te je značajno povećao broj linija i frekvencija ostalih prijevoznika. Aerodrom je 2019. imao 3,4, a 2023. je imao 3,7 milijuna putnika. Jasno da i Zagreb otima putnike Tuzli. Jednako tako letove je dobio i Osijek i to za London Ryanaira i za Minhen Croatie Airlines.

Konačno i Sarajevo povećava broj letova i frekvencija niza prijevoznika. Sarajevo je 2019. imao 1,1 milijun putnika, a 2023. ima 1,4 milijuna. Eto u Sarajevo dolazi i Ryanair sa prvih šest linija, a od III. mjeseca i Sarajevo će imati više letova Wizz Aira nego Tuzla.

Sve to zajedno i te kako znači sve manje putnika u Tuzli. Situacija u Tuzli nikako nije ista kao 2019. kada je Beograd imao samo 2 bazirana aviona Wizz Aira, kada Zagreb nije imao Ryanair, kada su Sarajevo, Banja Luka i Osijek imali daleko manje linija, frekvencija i putnika. Stoga ne treba čuditi da je Wizz Air zbrojio 2+2 i otišao, te u Tuzli ostavio samo tri linije sa 9 tjednih letova.

Situacija nije dobra za Tuzlu. Svaka čast na Lumiwingsu, ali on nije alternativa Wizz Airu. Ta kompanija je noname, ona neće imati ni load faktor, ni broj putnika, ni broj linija i frekvencija kao Wizz Air. Zapravo je jedino rješenje za Tuzlu, da uz Lumiwings pokuša vratiti nešto linija Wizz Aira, ponovo dovuče Ryanair sa par letova, privuče Eurowings, Pegasus i Norwegian, te eventualno Transaviu.
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

Avatar
MortemHz
Interni moderator
Postovi: 54373
Pridružen/a: 13 jan 2015, 03:01
Lokacija: Sarajevo
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la MortemHz » 13 jan 2024, 10:12

Top tema, pratim obavezno
Yugoslav First League - ⭐️⭐️
Bosnian Premier League - ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Bosnian Cup - ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Avatar
DamirT
Postovi: 14001
Pridružen/a: 15 maj 2018, 19:20
Lokacija: Tuzla
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la DamirT » 13 jan 2024, 10:26

Napade covjeka dzaba :urnebes:
Puno love sam potrošio na piće, žene i auta. Ostatak sam spiskao.
G.B.

"Bruka i sramota. Dovidjenja" - Igor Kristic

Rona i Leao - Mjauuu 🐈

Devedesetka - 👏👏

Avatar
Slobodas
Postovi: 3475
Pridružen/a: 04 dec 2012, 19:57
Lokacija: Tuzla
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la Slobodas » 13 jan 2024, 12:07

Halali al ne mogu ba stalno samo Sarajevo BL Mostar sve se na ta tri dijela dijeli, a Tuzla je u većini stvari tu oko ili iza Sarajeva a stalno se gura BL i Mostar zbog tog nacionalnog. Mostar i čitava Hercegovina nemaju ni 300k ljudskog kapaciteta a hoće neke cifre. Po meni Mostar je idealan za neku bazu, za aerodrom na kojem bi bio servis i veliki parking. Sarajevo ima ljudski potencijal al je geografska pozicija užasna. Tuzla i BL imaju i jedno i drugo s tim da po meni Tuzla ima veći ljudski kapacitet jer tu skoro gravitira 1m ljudi (TK 500 k i bijeljinkska regija,posavina sve do Osijeka).


Al kao što napisa Tuzla je postala problem čak i Beogradu i politički je uništena. Te sve priče Wizzaira su priče za malu djecu, Tuzla je bila top 3 aerodroma Wizzaira najbrže rastući u svemu u vrhu i onda dođe odluka da se treba ugasiti poslovanje sa tog aerodroma.

Po meni najbolje bi bilo da imamo neku domaću kompaniju koja bi preuzela poslovanje iz Tuzle al eto dobro je i ovo.
Jedan grad jedna ljubav -- Sloboda Tuzla 1919
Azmir Husic i Jasmin Imamovic nisu jedni od nas !!!
ǝpnsɐɹpǝɹd ısnɹ ǝظuɐuz
NSBIH skupina lopova , SAVEZ NAPOLJE !!!

Avatar
Pereira
Postovi: 374
Pridružen/a: 28 apr 2023, 21:42
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la Pereira » 13 jan 2024, 12:41

Covjek kopira tekstove sa portala, lijepi ovdje i otvara temu.

Pomozi boze.

:yawn:
Stone hands👊

VensanKasel
Postovi: 1930
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la VensanKasel » 13 jan 2024, 15:15

Pereira je napisao/la:
13 jan 2024, 12:41
Covjek kopira tekstove sa portala, lijepi ovdje i otvara temu.

Pomozi boze.

:yawn:
Tebi ni bog ne može pomoći , zaista trebaš biti dobro udaren u glavu da te neko 100 puta banuje i da opet otvaraš novi profil . Trolaj neđe drugo , zaobiđi nas . :thumbup:
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

Avatar
Pereira
Postovi: 374
Pridružen/a: 28 apr 2023, 21:42
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la Pereira » 13 jan 2024, 15:18

VensanKasel je napisao/la:
13 jan 2024, 15:15
Pereira je napisao/la:
13 jan 2024, 12:41
Covjek kopira tekstove sa portala, lijepi ovdje i otvara temu.

Pomozi boze.

:yawn:
Tebi ni bog ne može pomoći , zaista trebaš biti dobro udaren u glavu da te neko 100 puta banuje i da opet otvaraš novi profil . Trolaj neđe drugo , zaobiđi nas . :thumbup:
Jesam li sta slagao ? Ispravi me ako grijesim :yawn:
Stone hands👊

VensanKasel
Postovi: 1930
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la VensanKasel » 13 jan 2024, 15:25

Slobodas je napisao/la:
13 jan 2024, 12:07
Halali al ne mogu ba stalno samo Sarajevo BL Mostar sve se na ta tri dijela dijeli, a Tuzla je u većini stvari tu oko ili iza Sarajeva a stalno se gura BL i Mostar zbog tog nacionalnog. Mostar i čitava Hercegovina nemaju ni 300k ljudskog kapaciteta a hoće neke cifre. Po meni Mostar je idealan za neku bazu, za aerodrom na kojem bi bio servis i veliki parking. Sarajevo ima ljudski potencijal al je geografska pozicija užasna. Tuzla i BL imaju i jedno i drugo s tim da po meni Tuzla ima veći ljudski kapacitet jer tu skoro gravitira 1m ljudi (TK 500 k i bijeljinkska regija,posavina sve do Osijeka).


Al kao što napisa Tuzla je postala problem čak i Beogradu i politički je uništena. Te sve priče Wizzaira su priče za malu djecu, Tuzla je bila top 3 aerodroma Wizzaira najbrže rastući u svemu u vrhu i onda dođe odluka da se treba ugasiti poslovanje sa tog aerodroma.

Po meni najbolje bi bilo da imamo neku domaću kompaniju koja bi preuzela poslovanje iz Tuzle al eto dobro je i ovo.
Kabul olsum :D

Pa Tuzla je najviše sama kriva , budi realan . Zašto bi WizzAir odlazio ako mu je dobro ? Međutim nije Tuzla jedina , WizzAir ima problema i sa avionima .

Naravno da bi najbolje da imamo domaću kompaniju , ali nije to tako jednostavno kupi avione i leti . Imali smo par naših kompanija , sve su propale .

Tuzla je ove godine trebala imati skoro 900.000 putnika , imali su WizzAir i Ryanair , nažalost Ryanair je otišao a WizzAir je tu simbolično .

Moja kompanija je imala 10 godina šalter na aerodromu Tuzla , preko noći su podigli kiriju za 500 KM , pa još jednom . Kažu može im se ...


Šta je za letom za Istanbul ? Dozvole su dobijene , ali nema letova .

Znaš li ti za šta je bila ona taksa 2 KM ?
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

VensanKasel
Postovi: 1930
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la VensanKasel » 13 jan 2024, 15:27

Pereira je napisao/la:
13 jan 2024, 15:18
VensanKasel je napisao/la:
13 jan 2024, 15:15
Pereira je napisao/la:
13 jan 2024, 12:41
Covjek kopira tekstove sa portala, lijepi ovdje i otvara temu.

Pomozi boze.

:yawn:
Tebi ni bog ne može pomoći , zaista trebaš biti dobro udaren u glavu da te neko 100 puta banuje i da opet otvaraš novi profil . Trolaj neđe drugo , zaobiđi nas . :thumbup:
Jesam li sta slagao ? Ispravi me ako grijesim :yawn:
Ništa nisi slagao , prvi postovi su kopirani jer je početak godine i izašli su rezultati za prošlu godinu , pa sam mislio da tako započnem temu . Naravno da će biti kopiranja , ali biće i diskusija ( bar se nadam :D ) , polako tek je otvorena tema .
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

19vendetta87
Postovi: 4614
Pridružen/a: 06 jan 2023, 18:21
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la 19vendetta87 » 13 jan 2024, 15:32

Kakva je situacija sa aerodromom u Bihaću? :think:
@Pitarsam aka Faćo je najveća maskota foruma

VensanKasel
Postovi: 1930
Pridružen/a: 28 apr 2023, 17:14
Kontakt:

Re: Aerodromi u Bosni i Hercegovini

Post Postao/la VensanKasel » 13 jan 2024, 15:35

Aegen vraća liniju za Atinu iz Sarajeva , ta linija je bila 2019 godine sezonski .

Norwegian je prošli tender zakasnio na prijavu , ovaj tender nije poslao punu dokumentaciju . Vjerovatno je i zbog njih ovaj novi tender , rok za prijave je do 12 februara .


Linija za Kopenhagen ili Malme mora biti , također i Štokholm tu su puni avioni uvijek bili .
Moja zemlja mala brana velikoj rijeci ludila ...

Odgovori

Natrag na “Diskusije”

Online

Trenutno korisnika/ca: CAGarfia, feniksptica, Jabroni, Surreal, VensanKasel i 26 gostiju.