Stranica: 616/618.

Re: Automobili, motori...

Postano: 27 jun 2025, 10:56
Postao/la DamirT
VensanKasel je napisao/la:
27 jun 2025, 10:50
DamirT je napisao/la:
27 jun 2025, 10:23
Gdje se moze nabaviti pouzdana kamera za auto, ono da snima sve dok nisam u autu?
Mbike ima Garmin ...


slika



Vjerovatno ima jeftinijih drugih , ali eto na prvu .
:thumbup:

Re: Automobili, motori...

Postano: 05 jul 2025, 07:49
Postao/la Asteriks


Legendarni Jeep Willys, robusni terenac koji je u nekim bitkama i poslije njih, bio ključan saveznički alat tokom WW2. Omogućavao je mobilnost, komandovanje i logistiku na frontovima. Posebno se istakao u Normandiji, gdje je odmah po iskrcavanju korišten za prevoz ranjenika i oficira, u Italiji na teškom planinskom terenu, te u Bitci za Ardene, gdje je po snijegu i ledu održavao vezu i dovozio pomoć.

Također, preko Lend-Lease programa, SAD su isporučile oko 50.000 ovih Jeep Willys vozila Sovjetskom Savezu, čime su značajno pomogle Crvenoj armiji u kretanju kroz teške terene i unapređenju njihove operativne pokretljivosti.

Prvi pravi čistokrvni terenac.

Re: Automobili, motori...

Postano: 05 jul 2025, 13:06
Postao/la Huske
Xiaomi i Kinezi općenito napreduju krupnim koracima.
Ovo što je Xiaomi uradio sa YU7 je potencijalni šamar ostatku svijeta.

Prepoznatljiv dizajn i unutra i vani, prostor, ogromne konjaže i ogromne baterije, te kako mogu vidjeti dosta kvalitetni materijali unutra. Ostaje još crash test da se vidi koliko dobro je sve to složeno, a ukoliko i to bude na nivou ovo je prvo auto na struju koje mi se sviđa. uz određene subvencije države ako dođemo do EU u dvije godine kada bi možda i ovo auto moglo biti u Evropi to bi bio big deal.

Ono što mi se sviđa, imaju ogroman ekran, ali imaju i tipke originalno integrisane da se i ne primjete, ovo je pravac u kojem trebaju da se prave auta, a ne gdje su svi Njemci otišli sa potpunim izbacivanjem fizičkih tastera. I ovaj glavni ekran sa brzomjerom mi je bolje integrisan nego kod elektro vw naprimjer gdje to izgleda jadno skroz. Pogotovo mi VW sa ID3 nije jasan sa naslonima za ruku kao u Dacie ili u jeftinom busu? Niti je neka ušteda a enterijer izgleda tako siromašno.

Također što mi se sviđa kod ovog YU7 jeste da je rađen kao pravi auto, nema tu nekakvih pretjeranih eksperimenata, volan je okrugao, komande kao u klasičnih auta, raspored svega je tamo gdje volim da bude.

Što se tiče unutrašnjosti dosta luksuzno i kvalitetno djeluje, a ni zadnja klupa nije zapostavljena, čak i pravi mini frižider su uspjeli integrisati. Pod haubom ima 140l utovarnog prostora plus ogroman prtljažnik.

A posebno sam se iznenadio što sve 3 kategorije opreme dolaze sa cca100kwh baterijom, a početni model ima preko 300hp, pa sve do 700hp koje ima najjači Max.

Sumnjam da može obećanih 700km, gradske vožnje vjerovatno da, ali otvorene ceste mislim da je 500km nešto očekivano, što nimalo nije loše.

I šta mi se posebno sviđa, nema klot opreme, sve je jedna oprema, samo imaš motorizaciju i bateriju. Bar je tako prije neki dan bilo kod BYD hibrida, i opet sam se iznenadio koliko kvalitetno to rade. Zaj.ebi onu klot opremu kod njemaca, to kao da nije auto, reciklirana sjedišta itd.

Re: Automobili, motori...

Postano: 07 jul 2025, 19:05
Postao/la Huske
300 000 narudžbi već za YU7. :!: Posljednji će čekati isporuku do 15 mjeseci. Nevjerovatan boom su izazvali agresivnom cijenom. Ostatak svijeta je lupao cijene predstavljajući to kao novu tehnologiju, a ovo će biti težak udarac za njih. SU7 je stigao u Evropu na Njemačkim tablama, ali samo kao testni model, masivna prodaja neće biti prije 2027.

A prave ova auta kao da su počeli prije 130 godina, počeli su donositi vlastita inovativna rješenja i nove tehnologije.

Danas Kineskom kvalitetu vjerujem isto kao švabi. Nevjerovatnom brzinom oni napreduju u svakoj mogućoj privrednoj branši.

Re: Automobili, motori...

Postano: 07 jul 2025, 19:37
Postao/la Asteriks
slika

Zamimljivo je vidjeti Fiat Ducata, koji je najprodavanije komercijalno vozilo u Švabiji u junu, te usput i najtraženiji kamper.

Re: Automobili, motori...

Postano: 07 jul 2025, 20:24
Postao/la passatb6
Pozdrav, da li neko može reći mišljenje o Nissan Qashqaiu druge generacije 2015. ili 16. svejedno?

Re: Automobili, motori...

Postano: 08 jul 2025, 14:24
Postao/la Mostarwolf1981
pozz ekipa, nakon sto sam kupio golf 6 za par dana se pojavila lampica oil pressure engine off owner's manual, kod jednog majstora otisao zamijenio mi senzor nivoa ulja i zamijenio ulje ( stavio engol ulje).. nakon 2 mjeseca opet mi se pojavila ista lampica i odem kod drugog majstora on zamijenio senzor pritiska ulja i hajd' ferceralo je tako 3mj sigurno bez izbacivanja greske, i neki dan opet isto izbaci 2 3x, i nakon toga se nije palila vise.. citam kao da bi moglo biti do viskoznosti ulja, pa ne znam je li iko imao slicnih slucajeva

Re: Automobili, motori...

Postano: 09 jul 2025, 14:05
Postao/la Huske
Mostarwolf1981 je napisao/la:
08 jul 2025, 14:24
...
Ne znam kakvo je to ulje Engol, prvi put čujem?
Vw propisuje Castrol 5w30, ja se držim toga. Izmjena 15k, ni od toga ne odustajem ma koliko god majstori i ljudi pojedini pričali da se mijenja na 10k. A svi majstori kažu dođi nakon 10k, čak neki i u kompjuteru mijenjaju da odbrojava do 10k, a ne kako je fabrika stavila na 15k.

Ova najnovija auta kažu 30k, to već izgleda previše, znaćemo po zapisanim servisnim intervalima kada ti polovnjaci dođu kod nas da li je to stvarno dovoljno da se servis radi na čak 30k.

Re: Automobili, motori...

Postano: 09 jul 2025, 14:18
Postao/la Mostarwolf1981
Huske je napisao/la:
09 jul 2025, 14:05
Mostarwolf1981 je napisao/la:
08 jul 2025, 14:24
...
Ne znam kakvo je to ulje Engol, prvi put čujem?
Vw propisuje Castrol 5w30, ja se držim toga. Izmjena 15k, ni od toga ne odustajem ma koliko god majstori i ljudi pojedini pričali da se mijenja na 10k. A svi majstori kažu dođi nakon 10k, čak neki i u kompjuteru mijenjaju da odbrojava do 10k, a ne kako je fabrika stavila na 15k.

Ova najnovija auta kažu 30k, to već izgleda previše, znaćemo po zapisanim servisnim intervalima kada ti polovnjaci dođu kod nas da li je to stvarno dovoljno da se servis radi na čak 30k.
mislim da je ulje kupljeno u motorexu, oko 80KM.. nakon ovih desavanja sam i ja citao pa kazu da je za vw castrol najbolje
samo nikako skontat zasto se pali ta lampica s vremena na vrijeme

Re: Automobili, motori...

Postano: 09 jul 2025, 16:10
Postao/la Huske
Mostarwolf1981 je napisao/la:
09 jul 2025, 14:18
samo nikako skontat zasto se pali ta lampica s vremena na vrijeme
jesu li majstori priključivali dijagnostiku? Kod vw je sve otključano, dijagnostika skoro uvijek pokaže gdje je problem.
Da ne kažem za bolje majstore doktore koji učitaju parametre unutar motora itd.

Re: Automobili, motori...

Postano: 09 jul 2025, 18:17
Postao/la Asteriks
Mostarwolf1981 je napisao/la:
08 jul 2025, 14:24
pozz ekipa, nakon sto sam kupio golf 6 za par dana se pojavila lampica oil pressure engine off owner's manual, kod jednog majstora otisao zamijenio mi senzor nivoa ulja i zamijenio ulje ( stavio engol ulje).. nakon 2 mjeseca opet mi se pojavila ista lampica i odem kod drugog majstora on zamijenio senzor pritiska ulja i hajd' ferceralo je tako 3mj sigurno bez izbacivanja greske, i neki dan opet isto izbaci 2 3x, i nakon toga se nije palila vise.. citam kao da bi moglo biti do viskoznosti ulja, pa ne znam je li iko imao slicnih slucajeva
Pritisak ulja motora mjeri se mehanički spravom zvanom manometar, tako što se izvadi automat itd.
Mnogo pouzdanija metoda nego da ga slopčaš na diagnostiku, u ovom slučaju.

Ako manometar pokaže da je nizak, moguće da je stradao neki vitalni dio kao npr. ležajevi radilice.

Iskusan stručnjak u sličnoj situaciji preporučit će prije da ubaciš drugi motor, nego nešto da mijenjaš.

Re: Automobili, motori...

Postano: 09 jul 2025, 18:26
Postao/la Lillard
Nađi pravog majstora, to ti je to. Od njih 10, 8 su dobri, ali dvojica su vrhunski.

Re: Automobili, motori...

Postano: 09 jul 2025, 18:32
Postao/la Centre forward
Majstore, kako je 15k OK, a 30 nije, ako je i jedno i drugo propisala "fabrika" ?

Naš kvalitet goriva i uglavnom švercovanog ulja implicira da bi ulje trebalo mijenjat' svakih pet hiljada.

Meni je žao ovog momka koji je dopustio da mu majstor koji radi sa Motorexom ulije Engol ? Ulje za koje nemaš pojma ni čije je, ni odakle je.

VW je nekad preporučivao Šel, pa Castrol, sutra možda Total. Sve zavisi ko više plati.

Ulijte Ravenol ili Liqui Moly i vozite bez brige. Nije loše ni Fuchs. Nekad sam radio malo s tim. Niko mi se nije žalio, čak naprotiv.

Re: Automobili, motori...

Postano: 09 jul 2025, 18:50
Postao/la armando
Nekoliko zadnjih godina koristim Mobil i nemam nikakvih zamjerki.

Re: Automobili, motori...

Postano: 09 jul 2025, 19:08
Postao/la Asteriks
slika

Do kraja 2026., Kinezi idu na 100k mjesečno.

EU će preplaviti za godinu.

Re: Automobili, motori...

Postano: 10 jul 2025, 13:29
Postao/la rio_Ferdy88
Lucid Air Grand Touring set a new Guinness World Records title for the longest journey by an electric car on a single charge with an astonishing 1,205 kilometers.
:salut:

Re: Automobili, motori...

Postano: 11 jul 2025, 10:47
Postao/la Centre forward
Ko nije (još uvijek) pazario ljetne gume ima dobra akcija na olx za Continental PC7 za nekih 150 KM. Dimenzije su 205 55 16.

Re: Automobili, motori...

Postano: 11 jul 2025, 16:30
Postao/la Asteriks
Najprodavaniji motor svih vremena je Chevrolet Small Block V8 motoru LS serije, čiji je životni vijek trajao približno sedam decenija.

Proizvedeno je više od 100 miliona primjeraka Chevy Small-Blocka, što ga čini najmasovnije proizvedenim automobilskim motorom koji je svijet ikada vidio.

Ideja za Chevy Small Block rodila se iz očaja. Bila je 1954. godina, a novi model Chevrolet Corvette nije "zapalio" automobilski svijet, na veliko razočaranje Chevroletovih rukovodilaca.

Prodaja Corvette je krenula toliko loše da se General Motors poigravao sa idejom da ukine model. Međutim, čovjek po imenu Ed Kol dobio je zadatak da Corvette dobije više snage. Stoga se obratio Pontiacu za dizajn ventila i krenuo u stvaranje novog motora, prenosi b.92.

Na kraju je V8 prešao put od crteža do proizvodnje za samo 15 nedjelja. Novi V8 motor odmah su počeli da ugrađuju u Corvette iz 1955. i u Chevrolet Bel Air. Novi 4,3-litarski motor sa malim blokom proizvodio je 195 KS kada je bio opremljen četvorocilindričnim Rochester karburatorom, 65 KS više nego problematični prethodnik Blue Flame.

Tražnja je naglo porasla, a uspjeh se od tada može direktno povezati sa brzom reakcijom Eda Kola i njegovog tima.

Naravno, izvedeno je nekoliko varijacija kultnog motora (LS porodice), rasla je zapremina i mijenjala se tehnologija, a LS se zadržao u proizvodnji između sredine 1950-ih i 2014.

Na kraju, motor je sa 4,3 litra došao do 6,6 litara, čime se približio kategoriji većih motora. Najpoznatija verzija je 5,7-litarska koja se pojavila 1997. godine sa Chevrolet Corvetteom C5.

Taj motor, LS1, bio je izrađen od aluminijuma i mogao je da isporuči 350 KS pri 5600 o/min. GM ga je koristio i u porodičnim automobilima, limuzinama, kombijima, pikapovima.

Motori serije LS pokretali su velik deo GM-ove ponude više od 20 godina. LS je 2014. godine zamenjen novim LT motorom, a treća generacija V8 motora bila je potpuno novi dizajn koji je poboljšao sve što je naučeno sa LS-om.

Ukupno je proizvedeno više od stotinu miliona motora LS serije.
:salut:

Re: Automobili, motori...

Postano: 12 jul 2025, 05:05
Postao/la Bosniacum Lilium
Asteriks je napisao/la:
11 jul 2025, 16:30
Najprodavaniji motor svih vremena je Chevrolet Small Block V8 motoru LS serije, čiji je životni vijek trajao približno sedam decenija.

Proizvedeno je više od 100 miliona primjeraka Chevy Small-Blocka, što ga čini najmasovnije proizvedenim automobilskim motorom koji je svijet ikada vidio.

Ideja za Chevy Small Block rodila se iz očaja. Bila je 1954. godina, a novi model Chevrolet Corvette nije "zapalio" automobilski svijet, na veliko razočaranje Chevroletovih rukovodilaca.

Prodaja Corvette je krenula toliko loše da se General Motors poigravao sa idejom da ukine model. Međutim, čovjek po imenu Ed Kol dobio je zadatak da Corvette dobije više snage. Stoga se obratio Pontiacu za dizajn ventila i krenuo u stvaranje novog motora, prenosi b.92.

Na kraju je V8 prešao put od crteža do proizvodnje za samo 15 nedjelja. Novi V8 motor odmah su počeli da ugrađuju u Corvette iz 1955. i u Chevrolet Bel Air. Novi 4,3-litarski motor sa malim blokom proizvodio je 195 KS kada je bio opremljen četvorocilindričnim Rochester karburatorom, 65 KS više nego problematični prethodnik Blue Flame.

Tražnja je naglo porasla, a uspjeh se od tada može direktno povezati sa brzom reakcijom Eda Kola i njegovog tima.

Naravno, izvedeno je nekoliko varijacija kultnog motora (LS porodice), rasla je zapremina i mijenjala se tehnologija, a LS se zadržao u proizvodnji između sredine 1950-ih i 2014.

Na kraju, motor je sa 4,3 litra došao do 6,6 litara, čime se približio kategoriji većih motora. Najpoznatija verzija je 5,7-litarska koja se pojavila 1997. godine sa Chevrolet Corvetteom C5.

Taj motor, LS1, bio je izrađen od aluminijuma i mogao je da isporuči 350 KS pri 5600 o/min. GM ga je koristio i u porodičnim automobilima, limuzinama, kombijima, pikapovima.

Motori serije LS pokretali su velik deo GM-ove ponude više od 20 godina. LS je 2014. godine zamenjen novim LT motorom, a treća generacija V8 motora bila je potpuno novi dizajn koji je poboljšao sve što je naučeno sa LS-om.

Ukupno je proizvedeno više od stotinu miliona motora LS serije.
:salut:
Jedva čekam da se pocastim jednim takvim. Corvette C8 6.2 V8 LT. Ja razumijem sto to auto nije namijenjeno krivine. U Sjevernoj americi imaš bukvalno 3 krivine, ostalo sve pravac haha.

Još nešto mi privlači pažnju od V8, a to je onaj u BMW 550i u faceliftu od 2021. Bože zdravlja, insallah

Re: Automobili, motori...

Postano: 12 jul 2025, 08:28
Postao/la Asteriks
Bosniacum Lilium je napisao/la:
12 jul 2025, 05:05
Asteriks je napisao/la:
11 jul 2025, 16:30
Najprodavaniji motor svih vremena je Chevrolet Small Block V8 motoru LS serije, čiji je životni vijek trajao približno sedam decenija.


Proizvedeno je više od 100 miliona primjeraka Chevy Small-Blocka, što ga čini najmasovnije proizvedenim automobilskim motorom koji je svijet ikada vidio.

Ideja za Chevy Small Block rodila se iz očaja. Bila je 1954. godina, a novi model Chevrolet Corvette nije "zapalio" automobilski svijet, na veliko razočaranje Chevroletovih rukovodilaca.

Prodaja Corvette je krenula toliko loše da se General Motors poigravao sa idejom da ukine model. Međutim, čovjek po imenu Ed Kol dobio je zadatak da Corvette dobije više snage. Stoga se obratio Pontiacu za dizajn ventila i krenuo u stvaranje novog motora, prenosi b.92.

Na kraju je V8 prešao put od crteža do proizvodnje za samo 15 nedjelja. Novi V8 motor odmah su počeli da ugrađuju u Corvette iz 1955. i u Chevrolet Bel Air. Novi 4,3-litarski motor sa malim blokom proizvodio je 195 KS kada je bio opremljen četvorocilindričnim Rochester karburatorom, 65 KS više nego problematični prethodnik Blue Flame.

Tražnja je naglo porasla, a uspjeh se od tada može direktno povezati sa brzom reakcijom Eda Kola i njegovog tima.

Naravno, izvedeno je nekoliko varijacija kultnog motora (LS porodice), rasla je zapremina i mijenjala se tehnologija, a LS se zadržao u proizvodnji između sredine 1950-ih i 2014.

Na kraju, motor je sa 4,3 litra došao do 6,6 litara, čime se približio kategoriji većih motora. Najpoznatija verzija je 5,7-litarska koja se pojavila 1997. godine sa Chevrolet Corvetteom C5.

Taj motor, LS1, bio je izrađen od aluminijuma i mogao je da isporuči 350 KS pri 5600 o/min. GM ga je koristio i u porodičnim automobilima, limuzinama, kombijima, pikapovima.

Motori serije LS pokretali su velik deo GM-ove ponude više od 20 godina. LS je 2014. godine zamenjen novim LT motorom, a treća generacija V8 motora bila je potpuno novi dizajn koji je poboljšao sve što je naučeno sa LS-om.

Ukupno je proizvedeno više od stotinu miliona motora LS serije.
:salut:
Jedva čekam da se pocastim jednim takvim. Corvette C8 6.2 V8 LT. Ja razumijem sto to auto nije namijenjeno krivine. U Sjevernoj americi imaš bukvalno 3 krivine, ostalo sve pravac haha.

Još nešto mi privlači pažnju od V8, a to je onaj u BMW 550i u faceliftu od 2021. Bože zdravlja, insallah
Corvette C8 bio je 2023. najprodavaniji sportski auto sa središnje postavljenim motorom u SAD-u.

Prodano je preko 33.000 primjeraka, što je ogroman uspjeh za vozilo koje nudi izgled i performanse superautomobila, ali po pristupačnijoj cijeni.

Dok je Ford Mustang ono muscle car, Corvette je od 2020. postala više sportski definisana, prije svega zbog centralno postavljenog motora.

Taj legendarni motor ugrađivan je u Chevy Silverado, jednog od najprodavanijih terenaca u SAD-u.

Tačnije, motor predstavljen 1997., koji je nastavak ranijih generacija GM Small Block porodice.

Samo što imaš modifikaciju za različite namjene.