Stranica: 625/626.
Re: Automobili, motori...
Postano: 15 okt 2025, 12:33
Postao/la Centre forward
feniksptica je napisao/la: ↑15 okt 2025, 12:17
Centre forward je napisao/la: ↑15 okt 2025, 09:07
feniksptica je napisao/la: ↑15 okt 2025, 07:57
Momci sto je ovaj Ford Mondeo kko 2017 godista ovako pojeftino auto ??
Gdje je problem skriveni
Automatski mjenjač vjerojatno.
Manuelci su vecinom. I kilometraza nije prevelika.
Ganjam sebi nesto do 16 do 18k gledo ova auta C segmenta i odjednom mi ovo izbaci.
Ako je cijena prihvatljiva, Mondeo je odličan auto. Jedina veća mana mu je malo slabija zvučna izolacija, al' i to na većim brzinama.
Ništa lošiji od Passata koji je dosta skuplji auto.
Re: Automobili, motori...
Postano: 16 okt 2025, 09:35
Postao/la Asteriks
U Njemačkoj krajem septembra, bilo je oko 177 374 javnih punionice za punjenje elektro vozila. Od toga samo 43440 stanica za brzo punjenje.
Prosječna cijena za brzo punjenje na 100 km kod punionica Lichtblicka iznosi 10,45 eura.
Re: Automobili, motori...
Postano: 16 okt 2025, 13:45
Postao/la Huske
To je još na vrlo tankom štapu. Dakle na 100km/10,45 eura.
Potrošnja 25kwh/100km, što znači da te kwh struje na brzoj punionici dođe 0,42 eura, a 6l dizela dođe 8,5 eura. Što znači vožnja na dizel 20% ekonomičnija. Plus peglanje gdje ima punionica, da li je brza itd., sve to zahtijeva dodatno opterećivanje i zamaranje.
Naravno ovo su činjenice na dužim putovanjima.
Zimi je grijanje na struju, nema grijanja od motora što je opet dodatna potrošnja. Hladan zrak zimi lakše dopire do kabine jer nemaš motor koji će te zagrijati bez utroška energije.
Puno je tu kompromisa, jedino ima smisla ekonomičnost ako ćeš to auto koristiti u mogućem dometu i puniti na kućnoj utičnici, a opet imaš početno veće ulaganje u kućni pretvarač, jer na utičnici nećeš puniti brže od 3kw/h, što za 10h dođe 30kwh, dovoljno tek za nešto preko 100km.
Još je veliki upitnik koliko strujni polovnjak vrijedi na našem tržištu, vrlo teško je procijeniti
Re: Automobili, motori...
Postano: 16 okt 2025, 14:05
Postao/la Asteriks
Gledaj samo troškove u kućnoj varijati punjenja na Walboxu od 11 kW. Vidjet ćeš da treba mnoogo sati.
Vozila koja imaju deklarativni domet od 650 km, u stvarnosti prelaze cca 570 km. Takva elektro vozila imaju baterije kapaciteta preko 100 kWh. Sad računaj punjenje od 10 i vise sati po tarifi 0.25 plus/minus.
I kada primjer tom EV-u treba dodatnih 200 km, jer nisi doma, doći ćeš na punjače za brže punjenje koji znaju koštati i više od 10 eura na 100 km. Čekat ćeš minimalno 20 minuta, na onim baš brzim i to nije "do vrha". Od 80 % pa gore, radi zaštite, ide to tik sporije.
U cijeloj EU imaš tek oko 190 000 brzih punionica na milione elektro automobila.
Veliki raskorak u mnogim segmentima, pristupačnosti, vremenu i jednostavnosti.
Re: Automobili, motori...
Postano: 16 okt 2025, 14:07
Postao/la coelho41
feniksptica je napisao/la: ↑15 okt 2025, 12:17
Centre forward je napisao/la: ↑15 okt 2025, 09:07
feniksptica je napisao/la: ↑15 okt 2025, 07:57
Momci sto je ovaj Ford Mondeo kko 2017 godista ovako pojeftino auto ??
Gdje je problem skriveni
Automatski mjenjač vjerojatno.
Manuelci su vecinom. I kilometraza nije prevelika.
Ganjam sebi nesto do 16 do 18k gledo ova auta C segmenta i odjednom mi ovo izbaci.
Ne znam koji motor gledaš, ali mislim da 1.5 TDCI motori ne valjaju, imaju neku fabričku manu s lancem.
Re: Automobili, motori...
Postano: 16 okt 2025, 20:16
Postao/la Huske
A oni svi domet deklarišu u uslovima koji idu njima u korist, grad i nizbrdica, a šta ako izađem na otvoren put odnosno autoput i hoću gasa? Dizel će ostati na približno istom, a ovaj strujni još uz grijanje zimi...
Ja se jesam bio založio za ovu tehnologiju, pogotovo plug in, ali nakon što se sleglo, stišalo, i prava istina polako izlazila na svijetlo, ma kakvi. To ti dođe više mana nego dobrih strana.
Dizel i 1000km sa jednim tankom, punjenje bilo kad bilo gdje u 2min, svetinja.
Asteriks je napisao/la: ↑16 okt 2025, 14:05
Gledaj samo troškove u kućnoj varijati punjenja na Walboxu od 11 kW. Vidjet ćeš da treba mnoogo sati.
Možda sam ovdje nešto propustio. Ako bi na Wallboxu punio100kwh bateriju, da li je to 100kwh na računu, ili je u stvarnosti više, tj. izgubi se određena količina negdje u pretvaranju.
Edit: malo sam pročitao, energetska učinkovitost je 90%.
Što znači da, gubi se u pretvaranju, ali ne puno.
Još uvijek je 5x jeftinije u uslovima punjenja preko noći za vrijeme jeftine tarife, i vožnji u dometu dovoljnom da se stigne natrag kući na punjenje. Plus servisi kojih nema i dosta manje mehaničkih sklopova i udobnost vožnje
To vidim kao velike +. Sve ostalo nabrojano prije su minusi.
Najveći minus dalja putovanja, velika potrošnja, planiranje, traženje, gubljenje vremena i skupoća brzih punionica, ako ih uopće nađeš.
Sve se može sagledati, razumjeti, prilagoditi, ali ovo ne.
Re: Automobili, motori...
Postano: 16 okt 2025, 21:11
Postao/la Asteriks
Cijena u kućnoj varijanti punjenja je cca 6 eura na 100 km u Njemačkoj. Ako je domet preko 500 km, te želiš pun kapacitet, onda ide između 30 i 40 eura.
Sad postoje jeftinije opcije gdje domaćinstvo dobija struju preko solarnih panela itd.
To nije problem, iako punjenje traje recimo 9 sati do 100 %. Onda, ugradnja Wallboxa kosta minimalno 500 eura, plus plaća se dozvola.
Problem je kombinacija kućnog i punjenja na brzim punionicama.
Primjer, napunio si ga doma do 300 km uz trošak od 18 eura, jer nisi imao vremena čekati. Ideš na put od 450 km. Staneš i puniš na brzoj stanici tih potrebnih 150 km, sto će koštati blizu 20 eura. Sveukupno si izašao na oko 40 eura. Na javnoj punionici si čekao 15ak minuta, za tih 30 % dopune. Moze i prije, ali ultrabrzih punionica nema preko 10k u Švabiji.
Msm ono, postoje i članstva kod pruzatelja usluga i sl. Ali kada sve sagledamo, infrastruktura po EU ne prati elektrifikaciju autoindustrije. Busaju se u prsa sa milion punionoca, od čega 20 % brzih stanica.
Onda imamo rubriku uticaja potrošača i vremenskih prilika na stvarni domet itd.
Fina priča koja će trebati još mnooogo vremena da zaokruži definiciju onoga šta vozilo predstavlja. A predstavlja brzinu, mobilnost, slobodu i nezavisnost.
Re: Automobili, motori...
Postano: 17 okt 2025, 11:57
Postao/la rio_Ferdy88
Huske je napisao/la: ↑16 okt 2025, 20:16
Dizel i 1000km sa jednim tankom, punjenje bilo kad bilo gdje u 2min, svetinja.
Kad si zadnji put prešao 1000km u jednom danu sa autom, i to samo sa pauzom od 2 min, ja nisam nikad iskreno toliko u cugu vozio, 500 možda i jesam al to sa pauzama za kafu, hranu, bude svaka po pola sata minimalno
Tako da to mi ta prednost dizela i ne znači ništa previše, najbitnije je to što to punjenje na superbrzim punjačima i nije baš tako jeftino, i tu onda elektrika gubi svoju prednost, taman da možeš i 2000 km sa baterijom u jednom punjenju kad je skuplje od goriva onda ne znači previše.
Prednost je kad puniš kući, tu su u plusu i to ko ima priliku svakako bolje za budžet i uštediš pofino.
Re: Automobili, motori...
Postano: 17 okt 2025, 12:11
Postao/la Mocvara1991
Evo ja imam elektro auto BYD ,zivim u Austriji u Vorarlbergu i dnevno prelazim 60,70 kilometara (posao-nazad, trgovina i tako te sitne dnevne obaveze). Punim ga kuci,na obicnu struju,bez ikakvih boksova,ovoga,onog. 93 kw ima baterinu,kad bih ga punio od 0-100 trebalo bi mi 70 sati

, a ukupno bi me kostalo 22,23 EUR,da mogu preci nekih 400 kilometara, puna baterija pokazuje 530,ali nije realno. Mogu otici Stutgart i nazad za 20 eura,to je nekih 420 kilometara. Ali stavim ga na punjac svaki dan kad dodjem s posla i uvijek mi je izmedju 80 i 100 %.
Ljetos sam isao za Bosnu, 870 kilometara. Krenuo s 100 posto i imao do kuce jos tri punjenja po otprilike 30 EUR-a. Prije sam imao T cross 1.5 dizel i kad idem za Bosnu sipao sam oko 70 EUR ukupno,s tim da se ne moze porediti voznja u T cross i BYD ni blizu. Na 870 kilometara elektro me kosta nekih 30,40 eura vise,ali ni blizu ista klasa vozila BYD Seallion 7 i VW T Cross. Tako da ja ne vidim neke velike probleme elektro auta u troskovima putovanja. Da sam naprimjer taj put prolazio s GLC ili Q5 sto je neki rang potrosio bih goriva koliko i struje. Isplativost elektro auta je definitivno na manjim relacijama.
Re: Automobili, motori...
Postano: 17 okt 2025, 12:46
Postao/la Asteriks
Grafikon koji prikazuje otprilike top 5 najprodavanijih elektro vozila u EU. Plus sam dodao Teslu Y premium, čisto kao uvid u dodatnu opciju pored Y osnovnog modela.
Znači niti jedno vozilo ovdje u stvarnosti ne može prebaciti 520 km. Neki su i ispod 450 km.
Stvar je u tome sto punjenje ovakvih vozila na vecini javnih punionica u EU traje preko 45 minuta. Svega je 190000 brzih, te od toga mozda 60ak hiljada ultrabrzih.
Druga stvar, baterije svih elektro vozila nakon nekih 130k km gube oko 10 % na kapacitetu. Sa 450 padne za cca 45 km.
Naravno da ne prelaze svi dnevno 400 km, ali gradske voznje, voznje pod opterecenjem, zimskim uvjetima i visokim temperaturama dodatno i ozbiljno uticu na domet. Moze se dogoditi da imaš jos 250 km, a nakon par km na displeju stoji 200.
Svratit ces na punionicu i uvijek neko dodatno cekanje. Punjenje kući, evo iz posta iznad, traje mnogo od 9 do 15 i više sati. Ovisno o snazi Wallboxa.
Re: Automobili, motori...
Postano: 17 okt 2025, 20:34
Postao/la Huske
rio_Ferdy88 je napisao/la: ↑17 okt 2025, 11:57
Kad si zadnji put prešao 1000km u jednom danu sa autom, i to samo sa pauzom od 2 min, ja nisam nikad iskreno toliko u cugu vozio, 500 možda i jesam al to sa pauzama za kafu, hranu, bude svaka po pola sata minimalno
Tako da to mi ta prednost dizela i ne znači ništa previše, najbitnije je to što to punjenje na superbrzim punjačima i nije baš tako jeftino, i tu onda elektrika gubi svoju prednost, taman da možeš i 2000 km sa baterijom u jednom punjenju kad je skuplje od goriva onda ne znači previše.
Prednost je kad puniš kući, tu su u plusu i to ko ima priliku svakako bolje za budžet i uštediš pofino.
sve si rekao u kratkim crtama, i ne bih tu nešto dodao.
nisam mislio da mi treba 1000km bez stajanja(naravno da je to vrlo teško), nego više figurativno kako nemam opterećenja kad i gdje ću puniti.
na kraju svega se postavlja i pitanje koliko je ta elektrika ustvari i isplativa. pošto smo već zaključili da deklarisani dometi nisu realni, štaviše čak su jako daleko od stvarnosti. visoka cijena novog automobila, eh sad glavno pitanje koliko oni drže cijenu u eksploataciji. iskreno što se mene tiče sa ove tačke gledišta sa dosta nepoznanica, nema šanse da bih kupio ikakvog polovnjaka na struju bez garancije od godinu dana bar, pa makar on bio i daleko ispod cijene.
neko će reći udobna je vožnja jako, ok to shvatam imaš para hoćeš struju određeno peglanje žrtvuješ za udobnost koja ti se sviđa, na kraju i ne mariš za ekonomičnost, to je već druga priča.
ali čisto za nas, sitni narod, čak i stavka ekonomičnosti već gubi smisao.
Re: Automobili, motori...
Postano: 17 okt 2025, 21:06
Postao/la Centre forward
SUS motori će još dugo biti sa nama. Tranzicija ka EV će trajati više decenija, siguran sam. Ne smijemo zaboraviti da je nafta pokretač svjetske ekonomije i da će njeno dijelimično istiskivanje iz svjetskih tokova biti složen proces.
Mi smo ipak generacija garancije na "motor i mjenjač". Ovako na prvu "garancija na bateriju i displej" zvuči veoma deprimirajuće, i srećom nećemo to dočekati kao mainstream.
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 okt 2025, 09:36
Postao/la VivaLaStella
Asteriks je napisao/la: ↑17 okt 2025, 12:46
Grafikon koji prikazuje otprilike top 5 najprodavanijih elektro vozila u EU. Plus sam dodao Teslu Y premium, čisto kao uvid u dodatnu opciju pored Y osnovnog modela.
Znači niti jedno vozilo ovdje u stvarnosti ne može prebaciti 520 km. Neki su i ispod 450 km.
Stvar je u tome sto punjenje ovakvih vozila na vecini javnih punionica u EU traje preko 45 minuta. Svega je 190000 brzih, te od toga mozda 60ak hiljada ultrabrzih.
Druga stvar, baterije svih elektro vozila nakon nekih 130k km gube oko 10 % na kapacitetu. Sa 450 padne za cca 45 km.
Naravno da ne prelaze svi dnevno 400 km, ali gradske voznje, voznje pod opterecenjem, zimskim uvjetima i visokim temperaturama dodatno i ozbiljno uticu na domet. Moze se dogoditi da imaš jos 250 km, a nakon par km na displeju stoji 200.
Svratit ces na punionicu i uvijek neko dodatno cekanje. Punjenje kući, evo iz posta iznad, traje mnogo od 9 do 15 i više sati. Ovisno o snazi Wallboxa.
Plus 30% kapaciteta na temperaturama <0°C
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 okt 2025, 10:13
Postao/la Riziko
Mild hibridi bi možda bili najbolje rješenje.
Uz neki benzin sa 4 cillindra.
Naravno, ko ima finansija.
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 okt 2025, 06:56
Postao/la Asteriks
Otvorila se nova brza punionica u Poingu, blizu Minchena. Maksimalna izlazna snaga je 200 kW, što je oko deset puta više od obične stanice. Prema riječima voditelja projekta, punjenje automobila traje oko 20 do 30 minuta, od 10 do 80 posto. Potpuno punjenje traje sat vremena.
Znači 200 kW i ovakvo guzanje, katastrofa. Brzina većine javnih punionica je haos živi.
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 okt 2025, 10:22
Postao/la kraljttbvb
Kod nas je u centru grada EP postavio dva punjaca.
A ovaj jaran sto radi u EP kaze da je punjenje dzaba, jer su oni to postavili za sebe da pune auta iz njihove firme, a usput može da puni i neko ko ima električno auto...
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 okt 2025, 13:18
Postao/la Asteriks
U HNK imaš vjv stotinjak elektro vozila.
U čitavoj BiH možda hiljadu.
Re: Automobili, motori...
Postano: 19 okt 2025, 16:32
Postao/la majestic24
rio_Ferdy88 je napisao/la: ↑17 okt 2025, 11:57
Huske je napisao/la: ↑16 okt 2025, 20:16
Dizel i 1000km sa jednim tankom, punjenje bilo kad bilo gdje u 2min, svetinja.
Kad si zadnji put prešao 1000km u jednom danu sa autom, i to samo sa pauzom od 2 min, ja nisam nikad iskreno toliko u cugu vozio, 500 možda i jesam al to sa pauzama za kafu, hranu, bude svaka po pola sata minimalno
Tako da to mi ta prednost dizela i ne znači ništa previše, najbitnije je to što to punjenje na superbrzim punjačima i nije baš tako jeftino, i tu onda elektrika gubi svoju prednost, taman da možeš i 2000 km sa baterijom u jednom punjenju kad je skuplje od goriva onda ne znači previše.
Prednost je kad puniš kući, tu su u plusu i to ko ima priliku svakako bolje za budžet i uštediš pofino.
Ja nedavno 1300km+ sa 2 pauze po 45 min


Re: Automobili, motori...
Postano: 19 okt 2025, 16:35
Postao/la Centre forward
Zbogom legendo.

Re: Automobili, motori...
Postano: 19 okt 2025, 18:54
Postao/la VensanKasel
majestic24 je napisao/la: ↑19 okt 2025, 16:32
rio_Ferdy88 je napisao/la: ↑17 okt 2025, 11:57
Huske je napisao/la: ↑16 okt 2025, 20:16
Dizel i 1000km sa jednim tankom, punjenje bilo kad bilo gdje u 2min, svetinja.
Kad si zadnji put prešao 1000km u jednom danu sa autom, i to samo sa pauzom od 2 min, ja nisam nikad iskreno toliko u cugu vozio, 500 možda i jesam al to sa pauzama za kafu, hranu, bude svaka po pola sata minimalno
Tako da to mi ta prednost dizela i ne znači ništa previše, najbitnije je to što to punjenje na superbrzim punjačima i nije baš tako jeftino, i tu onda elektrika gubi svoju prednost, taman da možeš i 2000 km sa baterijom u jednom punjenju kad je skuplje od goriva onda ne znači previše.
Prednost je kad puniš kući, tu su u plusu i to ko ima priliku svakako bolje za budžet i uštediš pofino.
Ja nedavno 1300km+ sa 2 pauze po 45 min

Vala to ti nije za pohvale , ali eto ...