MaGiCa je napisao/la:@sead_f1
Cenim to sto se pojavio jos neko ko ume da prica argumentovano o ovome.
Samo cu reci da je Senna najbolji zato sto je:
1) najbolji vozac po kisi ikada
2) najbolji vozac na kvalivikacijama ikada
3) najbolji vozac ulicnih trka ikada
Pa bas ovakve izjave u mojim ocima nisu "argumentovane", nego vise mi lice na izjave jednoga navijaca ili simpatizera. Kako mozes reci da je najbolji na kisi ikada kad ni protiv Hamiltona ni protiv Alonse nije pobjedio ni jednu na kisi. Isto tako, odkad je Hamilton u F1, Senna nije imao ni jedan pole, niti je pobjedio i jednu utrku.
Mi njega mozemo nazivati najboljim iz vise razloga (i ja imam visoko misljenje o njemu i mislim da bi to trebao svaki ljubitelj ovog sporta), ali ipak mislim da ne postoji neka cvrsta osnova, neko jasno i ubjedljivo mjerilo prema kojem objektivno (dali ga volimo ili ne) mozemo reci po tom i tom i tom je najbolji i nema nikog ko je ikada postigao nesto slicno.
Kako da poredimo ko bolje vozi na kisi - Senna ili Hamilton. Niti je Hamilton kad vozio Sennin bolid pod tadasnjim uslovima, niti je Senna kad vozio Hamiltonov bolid pod danasnjim uslovima. Prema cemu da objektivno utvrdimo koji je bolji na kisi (odnosno koji bi bolji bio na kisi u direktnom duelu)? I dalje sam misljenja, Senna je za Hamiltona jedna velicina, ali to ne znaci da ga Hamilton nebi pobjedio (vazi i za Alonsu, i za Vettela, Schumachera itd). Danasnji Klitscho bi tadasnjeg Alija, mozebiti i nokautiro, ali za mene ni skupa braca nece nikad postici velicinu Muhameda Alija. I nikako ne poredim ko bi bio bolji.
MaGiCa je napisao/la:1. Stav vecine vozaca. Ako pitate danas vozace F1 ko je najbolji svih vremena (imate takvih tekstova po netu pa potrazite), najveci deo njih ce reci da je to Senna. Mislim da ljudi koji zive tim zivotom jako dobro mogu da prepoznaju ko je najbolji medju njima. Neko ce reci da je to zbog pijeteta, jer je Ayrton poginuo. Mozda, ali mislim da nije to. Postovanje prema Ayrtonu potice iz nekih potpuno drugih izvora.
Ne vjerujem ni da pola od te vecine vozaca koristi neke tehnicke argumente ili neke objektivne poredke. Vecina njih (u mojim ocima) ima veliko postovanje prema legendarnom imenu "Ayrton Senna" i iz tog dubokog postovanja cesto i rezultiraju velike rijeci pohvale. Ne vjerujem bas da puno njih koristi vrijeme da analizira svoju voznju, Senninu voznju i da onda to dvoje poredi po nekim odredjenim faktorima.
Bilo bi i interesantno cuti odgovore na pitanje "da je Senna sa vama u istom teamu i vozi isti bolid, ko bi bio bolji?", jer vecina pilota su egoisti i u prvom planu misle na svoj uspijeh. Moze biti da bi se kod ovako jednog pitanja kod pojedini moglo naci nesto u smislu "Senna, ali....". Neki moze biti opet iz postovanja nebi htjeli odgovoriti na ovako pitanje, ili zato sto bi rado rekli da bi ga rasturili ali malo ko da bi se usudio tako nesto reci u javnosti.
Ja se cak slazem sa ovima koji nebi dali odgovor na to pitanje. Jer mislim da nema potreba da bilo kojeg od danasnji pilota poredimo sa Sennom, odn. da poredimo neku dvojicu koji se nikad nisu borili jedan protiv drugog.
Mozemo to raditi iz zabave, ali ozbiljno?
MaGiCa je napisao/la:2. Cuveni broj titula i pobeda. Mislim da u ovom slucaju nije toliko merodavan iz vise razloga. Prvi je Sennin put u karijeri. Prvi put je vozio F1 sa 24 godine. U realno ocajnom bolidu. Posle se 3 godine taljigao sa Lotusom koji sem slavnog imena nije imao mnogo da ponudi. Opet je takav bolid mogao da dovede do titule, ali ga je sprecila nepouzdanost istog. Prvi put sa 28 godina je imao normalan bolid u McLarenu. Tu je bio drugi vozac u odnosu na Prosta. Odmah je osvojio sampionat. Trebalo je da osvoji i sledeci da nije bilo onih kontroverzi oko Suzuke i realno - poklonjena je titula Prostu. Onda je jos dvaput bio sampion, pa je dosla era Williamsa. Njih realno niko nije mogao da dobije sledece dve godine. I onda 1994 poginuo, a imao je sigurno jos bar 3,4 takmicarske sezone pred sobom u tom super Williamsu.
Sa druge strane Schumi je u F1 dosao ranije. Jesu to 2 godine, ali opet. Ranije je bio u sampionskom timu. Benetton 1992. i 1993. mozda nije bio najbolji, ali jeste komparativno bolji od Lotusa 1985-88. (koji je bio deathtrap i bilo je jako tesko voziti ga, pa su Sennini klupski drugovi uglavnom ispadali ili su bili lose plasirani). Ne zaboravite da je taj tim Benettona (Brawn, Byrne, Schumi) napravio onaj strasan Ferrari sa pocetka ovog veka (Brawn je i sam napravio ono cudo 2009). Dakle, vec taj Benetton je bio vrlo konkurentan, i to se vidi po rezultatima drugih vozaca tih godina: Brundle-a, Patrese-a i Verstapena, koji su konkurisali za podijum. Schumacher jeste bio znacajno bolji od njih, ali su i oni uvek konkurisali za podijum ili bili na njemu. I onda je komplet tim Benettona presao u Ferrari 1996. i pokrenuo revoluciju koja ce rezultirati sa 5 titula 2000-2004. Taj bolid je bio super dominantan i ipak je posao Schumiju bio olaksan. Ne kazem da bi to mogao da uradi svako, ali samo zbog toga stavljati Michaela ispred Senne, po mom misljenju nije posteno. Tada je napravljena i velika razlika u pobedama i mala razlika u pol pozicijama.
Sta racunamo u "najbolji na kisi", to kako je neko dosao do F1 i prosao kroz F1 ili to kako neko kontrolise svoj bolid na mokroj stazi, koliko je neko hrabar na mokroj stazi krenuti u napad ili kasnije kociti od protivnika? Ko na kisi kroz "Eaz Rouge" ili "Blanchimont" ostaje na gasu a ko ipak malo pusti gas".
Naravno svaki pilot nosi svoj "put do F1" i svaki kada prica o sebi, kazat ce kako je morao puno raditi, puno se truditi, zahvalit ce se roditeljima i prijateljima na podrsci itd. Cicnjenica da je Hamilton iz djecije beske upao u bolid McLarena njega ne cini losijim ili boljim na stazi. Naravno to ga je oblikovalo, ali on svojim bolidom radi onako kako radi. U toj njegovoj sposobnosti ima x% talenta, y% treninga, truda, rada, McLarenove skole i z% srece/nesrece (okolnosti). Jedan Kimi nije imao neku dugu motorsport-karijeru prije F1, ali covjek vozi i to onako kako vozi i to je dobro. On to dobro radi. Nakon uspijeha malo ko da ce upitati na koji je on nacin dosao u F1.
Tako da put do F1 govori sigurno nesto o pilotu kao osobi, njegovom karakteru, mozebiti i ponasanju na stazi, ali mislim da to ne moze biti jedini argument kada pricamo o "najboljem.....". Pogotovo kada pricamo o najboljem "car control", tada s iskljucivo broji ono na stazi.
Isto tako i broj uspijeha. Ukoliko neko ima toko 2-3-godine najbolje uslove i za to vrijeme obori niz rekorda, ne mora znaciti da je on najbolji na stazi. Prodje ta serija, tehnika konkurencije se poboljsa, promjenu se neka pravila i od jednom nisi sam na vrhu, osjetis pritisak kojeg do sad nije bilo. Pa nisi valjda od jednom postao los a do juce bio daleko najbolji.
Schumacher - i dalje drzi niz rekorda u svojim rukama, najvise titula prvaka, pa zar neko danas stvarno smatra da je on najbolji od aktuelni pilota? Mozebiti i da jes, ali trenutni rezultati to ne potvrdjuju a ako ce gledati na one dobre rezultate, trebali bi obratiti paznju i na aktuelne. A ni Rosberga ne kontrolise kako je Irvina, Barrichellu itd.
Alonso i Vettel isto imaju svoje pomocnike u ekipama (Webber i Massa).
Pa za Alonsu se jedan teamski cak i u zid zabio, da izazove Safety Car i Alonso iz toga izvuce korist.
MaGiCa je napisao/la:3. Senna je jednostavno bolji vozac od drugih. Samo jednom ga je na kraju sezone pobedio timski kolega (Prost 1989., a znamo i kako), u istim automobilima je dobijao. Takodje, ziveo je u vremenu bez timskih naredjenja i uspeo je da na kraju sampionata bude ispred klupskog kolege, koji je takodje medju top5 vozaca svih vremena - Prosta. Schumacher nikad nije imao tako jakog klupskog kolegu, a i kada je imao nekog ko mu moze iole konkurisati (Barrichello), bilo je jasno ko je prvi a ko drugi vozac.
2007 - Hamilton vozi u svojoj prvoj sezoni u F1 - Teamski kolega sa titulom prvaka - na kraju sezone Hamilton na tabeli ispred teamskog i jedan bod iza tadasnjeg sampiona. Svojih prvi 9 utrka zavrsava sve na podestu. Od ukupno 17 utrka 12 zavrsava na podestu. Mislim da je to za jednog pocetnika odlicno.
2008 - Hamilton prvak i sa tim i ispred teamskog kolege
2009 - Hamilton zavrsava na 5. poziciji ali ispred teamskog kolege
2010 - Hamilton opet skupa sa jednim prvakom u ekipi. Na kraju Hamilton ispred Buttona.
2011 - Hamilton opet skupa sa jednim pravkom u ekipi, ovaj put Button ispred Hamiltona.
2012 - Hamilton opet skupa sa jednim pravkom u ekipi, trenutno Hamilton vodi...
Sa tvojim rijecima, i Hamilton je "samo jednom porazen od svog teamskog kolege". Cak je u svojoj pocetnoj godini ostao ispred dvostrukog prvaka. Sto se tice teamskih naredjenja, Hamilton je u borbi svojim teamskim kolegom mozebiti cak i ostao bez titule u svojoj prvoj sezoni. A poznate su i borbe sa Buttonom, pogotovo kada se sjetimo one u Turskoj.
Jeli sada ispada da je Hamilton najbolji? Sigurno bolji od Vettela (koji ima slugu Webbera) i Alonse (koji ima slugu Massu). Jer Button se bas ne smice kada je Hamilton iza njega, niti se to od njega trazi.
Sudeci po sezonama 2007 / 2008, Hamilton je tu negdje. Sudeci prema sezoni 2011, nebi ga uzo ni dzabe. U trenutnoj sezoni ima znakova prema kojima se je oporavio, ali treba jos odraditi na sebi. Kada je u pitanju voznja (a to treba na mjerimo na stazi) sigurno jes jedan od najbolji.
Ko je najbolji? Ma nek oni voze i na stazi pokazivaju nesto sto je vrijedno gledati...a meni ni u dzep ni iz dzepa.