The UK's ban on the sale of new petrol and diesel cars is set to be officially brought forward a decade from 2040 to 2030. The ban would include hybrid cars but the suggestion is that new plug-in hybrids will not be banned until 2035.
The Government has consulted on bringing the 2040 ban on the sale of new internal combustion engined cars forward to 2035 or 2030 and now the Financial Times reports that an announcement is imminent, with the Prime Minister Boris Johnson favouring the earlier option. Pure electric cars currently represent less than 7% of the UK car market but they are growing strongly in popularity and this move will only serve to accelerate their uptake.
Re: Automobili, motori...
Postano: 14 nov 2020, 21:24
Postao/la Centre forward
Babo.
Re: Automobili, motori...
Postano: 16 nov 2020, 14:50
Postao/la Pogba
Je li uobičajeno da nakon ugradnje novih disk pločica se malo promijeni (produži) dužina zaustavnog puta, tj. na starim sam čak i minimalnim dodirom kočnice imao instantno zaustavljanje dok kod svježe novih moram papučicu prilično pritisnuti?! Majstor mi veli da je to ok i da će za kratko vrijeme to "leći".
Je li uobičajeno da nakon ugradnje novih disk pločica se malo promijeni (produži) dužina zaustavnog puta, tj. na starim sam čak i minimalnim dodirom kočnice imao instantno zaustavljanje dok kod svježe novih moram papučicu prilično pritisnuti?! Majstor mi veli da je to ok i da će za kratko vrijeme to "leći".
Nakon par stotina km trebalo bi sve leci na svoje, al' ako je trenutna situacija takva da ti pedala bas propada, onda nije ok.
Pitanje da li je odradjeno odzracivanje, zatim kakvo je stanje kocionih cilindara pocev od glavnog, pa kocione tecnosti (interval zamjene otp svake tri godine) itd.
Re: Automobili, motori...
Postano: 16 nov 2020, 23:40
Postao/la SPY
Može li kakav savjet u kupovini prvog auta. Raspolažem sa nekih 3-4 hiljade ne bi stvarno više da dajem za prvo auto. Glavna namjena kuća posao znaci dnevno nekih 50 kilometara. Hvala
Može li kakav savjet u kupovini prvog auta. Raspolažem sa nekih 3-4 hiljade ne bi stvarno više da dajem za prvo auto. Glavna namjena kuća posao znaci dnevno nekih 50 kilometara. Hvala
Za te pare ja bih ti preporučio 307 2.0 hdi. Pristupačne cijene i što se tiče dijelova, a i generalno su se dobro pokazali sa tim motorom.
Ipak, najbolju preporuku ovde ćeš dobiti od @Asteriksa.
Može li kakav savjet u kupovini prvog auta. Raspolažem sa nekih 3-4 hiljade ne bi stvarno više da dajem za prvo auto. Glavna namjena kuća posao znaci dnevno nekih 50 kilometara. Hvala
Opel Astrica 1.6b,Peugeot 307,Seat Ibiza,Megane benzinac 2006 pa noviji.
Pusti pikovske cijene,izbjegavaj svercere
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2020, 09:17
Postao/la Asteriks
Onda npr. imas Focusa koji je u tom cjenovnom rangu vjerovatno najudobniji te glede ovjesa i najstabilniji sa onim nepoderivim motorom.
Malo se raspitaj za ove starije benzince zbog eliminatornog eko testa koji je vec neko vrijeme na snazi.
Inace, ako ti je budzet neke 4000, uvijek gledas da kupis registrovano vozilo za cca 3600, da bi u startu mogao odraditi preventivni servis, bilo da se radi o zamjeni remenja, ulja itd., jer ces tako rijesiti glavobolje za ubuduce.
Ovdje su navedeni neki modeli koji nemaju hronicnih boljki (od odredjene godine), ali svaki ponaosob nosi nove cake koje nekad mogu mnogo kostati. Zato otvori oci i povedi strucnjaka koji ce provjeriti nekoliko vaznih komponenti.
Može li kakav savjet u kupovini prvog auta. Raspolažem sa nekih 3-4 hiljade ne bi stvarno više da dajem za prvo auto. Glavna namjena kuća posao znaci dnevno nekih 50 kilometara. Hvala
Golf 4 1.9 74 kw
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2020, 16:25
Postao/la Centre forward
Malo solidniji golf MK4 na piku je još uvijek preko 5000, a ima ih i preko 6000. Ljudi nisu normalni. Kakav 307 za te pare? Može neki grob. Ne ložite momka bez veze. Jedini solidan auto za te novce je neki Fiat.
Mole se čelnici VW grupe da je uzmu pod svoje i uz Sevape spase istinsku legendu. Stelvio TDI
Nastavlja se tragična prodaja Alfe Romeo u Evropi
Prodaja italijanske marke opala je na Starom kontinentu u oktobru za 20,2%.
Evropljanima je tokom prethodnog meseca ukupno isporučeno samo 3.418 automobila sa značkom Alfe Romeo, a ovakvi rezultati mogu se nazvati samo tragičnim. Alfa je u oktobru imala tržišni udeo od veoma malih 0,3% u Evropi. U prvih deset meseci ove godine, italijanski brend isporučio je na našem kontinentu 27.911 automobila, što je pad od 39% naspram prošle godine odnosno oko 18.000 jedinica lošiji rezultat nego lane…
O kakvom se zapravo dramatičnom neuspehu radi najbolje se da objasniti kroz jedan primer. Dakle, Mercedesova A klasa prodata je u Evropi u septembru u 20.430 primeraka, a kada se tome doda i broj dostavljenih jedinica u avgustu, ispada da je nemačka marka ostvarila veću prodaju samo sa jednim modelom u dva meseca, nego Alfa Romeo za deset meseci. Jasno je da je ovakvo poslovanje neodrživo i da je trenutno jedini spas za Alfu dolazak kompletno novog rukovodstva.
Kada je reč o prodaji, Alfa je naravno najpopularnija na domaćem tržištu. Tako je gotovo polovina isporučenih jedinica u oktobru završila u Italiji, njih 1.598. I to je pad od 15,85% naspram oktobra 2019. godine. Alfa je u Italiji prodala nešto više od 13.000 vozila od početka godine.
U Nemačkoj je brend sa Apeninskog poluostrva indeksirao 359 registracija tokom pređašnjeg meseca, a ukupno 2.503 zaključno sa oktobrom ove godine (-27%). Slično je i u Francuskoj, gde je Alfa dostavila 283 automobila u oktobru, a 1.660 u prvih deset meseci 2020. godine (-44%).
Loši izveštaji stižu i iz Španije. Ovde je italijanska marka prodala 227 četvorotočkaša tokom prethodnog meseca, a u dosadašnjem delu godine skromnih 1.929 (-42%). Prodaja je na lošem nivou i u Velikoj Britaniji, tamo je Alfa ubeležila 142 registracije u oktobru, dok je zaključno sa prošlim mesecom indeksirala ukupno 1.675 (-44%).
Dakle, oštar pad na svim velikim evropskim tržištima. Ono što je tužno je činjenica da proizvođač iz Italije gotovo i nema načina da oporavi prodaju u narednih nekoliko meseci. Pravi, ko zna koji po redu, preporod ove marke očekuje se tek 2022. godine, kada bi trebalo da počne prodaja dugoočekivanog SUV-a Tonale, s tim da će se tada osetiti i efekti odluka novonastalog Stellantisa.
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2020, 16:31
Postao/la bombaysaphire
Drug ima Mercedes E klasu , 2016 godina, automatic...
Na semaforu mjenjač sam prebaci iz D u N , baš se često počelo dešavati ...
Zadnja 3 mjeseca malo malo je u servisu , auto je kupljeno novo u Sarajevu i redovno održavano u ovlaštenom servisu , prešao 155000 kilometara...
Auto je auto , Mercedes je Mercedes ? Jes al' u qrcu...
Re: Automobili, motori...
Postano: 18 nov 2020, 16:32
Postao/la harden
Ja mislim da ce i 2030te Golf Cvrka biti 5000-6000 a Passat 5 6500KM ili vise, ima ih traze cak i po 8k.
Malo solidniji golf MK4 na piku je još uvijek preko 5000, a ima ih i preko 6000. Ljudi nisu normalni. Kakav 307 za te pare? Može neki grob. Ne ložite momka bez veze. Jedini solidan auto za te novce je neki Fiat.
Focus, Ibiza itd. Mozes cak i 307-icu naletit za tik manje od 4000, ali je kljucno izvesti par akrobatskih testova.
Znas da stujem tvoj dopis a pogotov stiva na ovoj temi ali u ovom cjenovnom rangu Ford je mnogo ispred Fiata. Cak i iznad ovog ranga, za nekih 5000 naci ces vjerovatno dobrog Stila, ali ces za isti novac dobit jos boljeg, udobnijeg i stabilnijeg Focusa, preciznije zavrsne obrade, koji nema problema sa instrument tablom (provodnicima) niti masnim mrljama na odredjenim prelazima. Naravno moj veliki naklon za talijanskog giganta.
Sto se prodaje novih vozila tice, evo da se osvrnem na njemacko trziste i to za mjesec oktobar. Oko 42 % cine benzinci, dok na dizel otpada oko 26 %.
Trzisni udio dizela pokazuje konstantnu oko ovih, za taj pogon mizernih procenata i sve vise je jasno kako se auto industrija mijenja iz korijena.