Nadao sam se jutros da je ovo samo ruzan san, ali ipak nije, nego "nova era" u koju klub krece.
Ja sam ovo sve vrlo emotivno primio i ovime su ubili dio mene, juventina koji je u djetinjstvu zavolio ovaj klub, a to nije bilo ni zbog titula, ni igraca koji su se dovodili za velike pare, a ni zbog glamuroznog stadiona itd..
Najjace mi je kako "pecaju" navijace sa citatima Giannia, i oko slova "J". Svakom sa bar pola mozda jasno je o cemu se ovdje radi, nebitno koliki ce profit izvuci sa ovim potezom, i da li cu se navici sa vremenom, neke stvari nikad vise nece biti iste.
Najgore od svega, sto cijeli fudbal uskoro ide u ovom smijeru, a glavni razlog? Pare. Para nikad dosta.
Odlican tekst je napisao Alac na Indexu
MODERNI NOGOMET, u kojem veliki klubovi nisu emocija, povijest i dio života stotina tisuća ljudi, nego bešćutne korporacije s kojima se teško poistovjetiti, a posebno ih je teško prihvatiti kao sljednike nositelja uspomena iz bolje prošlosti, još jednom je pokazao svoje gadno lice.
Juventus, jedan od najvećih i najvoljenijih klubova na svijetu, prepoznatljivi grb sazdan od svega onoga što grb treba sadržavati; simbola i boja kluba, grada Torina i regije Pijemont iz kojih potječe te okrunjen s tri zvijezde koje svjedoče o 30 naslova prvaka, rebrandigom njihova korporativnog odjela zamijenio je te simbole hladnim, bezličnim minimalističkim korporativnim logotipom "lifestyle brenda"
Dok je pogledom na dosadašnji grb, ili na njegove ranije varijacije, na kojima se nalazila i klupska maskota zebra, čak i nogometnom laiku bilo jasno što je Juventus, odakle dolazi te koliko je velik, uspješan i moćan, ali najprije da se radi o nogometnom klubu, sada je u želji da se prilagodi digitalnom dobu, postao neprepoznatljiv i izgubio je identitet i to na mjestu koje bi najviše o identitetu trebalo svjedočiti.
Jer gledajući "logo" koji je zamijenio grb, navijačima Juventusa teško da će zaigrati srce ili da će se prisjetiti nekog od (ne)uspjeha kluba. Također, nema nikakve poveznice između ovog loga i aktualnog Juvea, osim, kako smo naveli, što je "savršena" poruka i potvrda u što su se nogomet i veliki klubovi odavno pretvorili.
"Novi logo simbolizira Juventusov način života." ispalio je predsjednik Andrea Agnelli na glamuroznom predstavljanju novog simbola kluba koje su uveličali mnogi selebovi plaćeni da se tamo nacrtaju, od Giorgia Morodera do Emili Ratajkowski. Isprazna frazetina PR štetočina koje progovaraju kroz usta prvog čovjeka slavnog kluba ne može biti dalje od istine.
Zato što ovaj logo može simbolizirati apsolutno sve "što žele nova tržišta", kako je dodao Agnelli, od proizvođača automobila, opreme za ugostiteljstvo, marke odjeće, strojeva ili recimo, distributera suhomesnatih proizvoda.
Ali u klubu ne mare za navijačke jadikovke i sipaju nove floskuletine, prazne i besadržajne kao što je novi Juveov logo: "Kako bi rasli, moramo nastavljati pobjeđivati na terenu, a naš pristup izvan njega evoluirati da dosegne nove visine."
Navedene "visine", kada je u pitanju novi klupski logo, prema mišljenju navijača su dno dna. Na društvenim mrežama oni ističu kako je ovo konačni dokaz da se klub potpuno prodao, da promjena simbola u najgorem smislu znači kraj ere i da im je ovim "ubijeno djetinjstvo."
Ali, kao da je bešćutne korporacije briga za nečija djetinjstva ili uspomene. Nogometnim biznismenima važno je samo "što žele nova tržišta.", a Kinezima, Amerima i Kataranima sve one crno-bijele crte, slova, kruna, bik, štit, zvijezde i zebra su prekomplicirani i daleko lakše im je prodati jednostavni i "moderni" lifestyle brend.
Don't believe the hype.