zaostrog je napisao/la: ↑02 jan 2025, 02:07
Stvar je samo iskrene želje da se neko uhvati u koštac s ovim. Evo, da ne pričamo o ovim stadionima gore, mogu obrazložiti to na stadionu tipa Tušanj. Doduše, nije meni najjasnije na šta bi Tušanj na kraju ličio, ali recimo da govorimo o izgradnji istoka i juga na fazon sjevera i na potpunoj rekonstrukciji zapada i natkrivanju, uređenju eksterijera i sl. Ako se ne ide na neki aman kvalitet radova,nego na zatvaranje i smislenost stadiona, ja bih rekao da je potrebno za istok 10-15 miliona KM (to je pandan ovome što Velež i Zrinjski sada rade), za jug nekih 5 miliona KM, a za zapad je već upitno. Ali eto, da kažemo da se za 20-25 miliona KM može zatvoriti solidan stadion.
Budžet TK je 681 milion KM. Dakle, plan može biti izdvojiti godišnje u narednih 5 godina po 2 miliona KM iz ovog budžeta. To je malo manje od 0,3%.
Budžet grada Tuzle je 65 miliona KM. Oni se recimo mogu zadužiti i da iz rasta prihoda finansiraju ovo. Ako su puno manje općine uspjele finansirati izgradnju dvorana prije svega, može i Tuzla kreditno namaći recimo u narednih 5 godina po 1 milion KM.
Na sve ovo, političari iz TK mogu valjda izvući da i FBiH da barem po 500.000KM narednih 5 godina u ovu svrhu.
Već s ovim smo na 17.500.000KM u periodu od 5 godina.
A prije svega, UBIJEĐEN sam da se može skontati aranžman s Bingom ili Hifom da ulete neke pare za neku protuuslugu.
Jednostavno je stvar volje i truda. U krajnjoj liniji, kad je u pitanju nešto što je za reprezentaciju, napravi akciju među ljudima, skupit će se ogromne pare. Je li ponižavajuće? Možda, ali ako je akcija transparentna, skupit ćeš šta poželiš. U biti, to ne možeš postići ulaganjem samo u BP ili Grbavicu ili Koševo, ali postojanje transparentnog fonda, pa i nafuravanje bivših igrača u vezi s tim, jaka kampanja, skupile bi se tu ozbiljne pare brzo
Nepravda nad Tuzlanskim kantonom: Davno su zaslužili brze ceste i autoputeve, a ništa nisu dobili
Tuzlanske ceste su u katastrofalnom stanju
Tuzlanski kanton godinama se nalazi u putnoj izolaciji, a iako najviše izdvaja za tu namjenu, nema izgrađen ni centimetar brze ceste ili autoputa. Kantonalna vlast uputila je urgenciju za rješavanje problema i realizaciju strateških projekata o kojima se kontinuirano priča, ali su i dalje mrtvo slovo na papiru.
Vlada Tuzlanskog kantona na posljednjoj sjednici je prihvatila informaciju Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja TK o statusu strateških projekata iz oblasti cestovne infrastrukture na području te regije naše zemlje.
Kako je navedeno u informaciji, tuzlanska regija najrazvijenija je u Bosni i Hercegovini s aspekta privrede i velikih privrednih sistema, ali je budući razvoj privrede Tuzlanskog kantona ograničen prije svega zbog saobraćajne blokade.
Premijer Tuzlanskog kantona Irfan Halilagić kaže da je u prošloj godinI u toj regiji naše zemlje registrirano skoro 150 hiljada vozila, što je petina od ukupnog broja njih u Federaciji BiH, odnosno 12 posto od državnog broja.
"Značajan dio finansijskih sredstava od kojih se finansira izgradnja, rekonstrukcija i sanacija autocesta, brzih cesta te magistralnih i drugih cesta prikuplja upravo iz registracija motornih vozila. Istovremeno, Tuzlanski kanton je, kada su u pitanju izdvajanja naših građana po osnovu akciza za utrošeno gorivo, prvi ili drugi u Federaciji BiH, a nema izgrađen niti jedan metar brze ceste ili autoceste te ima izrazito nerazvijenu mrežu magistralnih cesta. To je limit za dalji privredni razvoj", naglasio je Halilagić.
Upućena urgencija
On je kao kao kantonalni premijer potpisao urgenciju o bitnosti realizacije strateških projekata iz oblasti cestovne infrastrukture. Ovim dokumentom se, po ko zna koji put traži od Vlade FBiH, Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, javnih preduzeća Autoceste FBiH i Ceste FBiH te Agencije za vodno područje rjeke Save da intenziviraju aktivnosi na realizaciji strateških projekata za TK iz oblasti cestovne infrastrukture.
Inače, da bi se riješio problem saobraćajne blokade potrebno je poduzeti hitne aktivnosti na realizaciji izgradnje autoceste Orašje - Tuzla kao dijela autoceste Sarajevo-Beograd, autoceste Tuzla - Zepče kao dijela autoceste Sarajevo-Beograd, brze ceste Kalesija-Tuzla-Doboj te modernizacija magistralne ceste M-18, Tuzla–Sarajevo.
"Tuzlanski kanton je kao najmnogoljudniji u Federaciji BiH nepravedno zapostavljen u smislu izgradnje saobraćajne infrastrukture višeg ranga, kao i rehabilitacije postojećih magistralnih puteva. Izgradnjom autocesta i brzih cesta na području TK te njihovim spajanjem na ceste istog ranga unutar BiH te van njenih granica, obezbijedila bi se saobraćajna deblokada kantona koja predstavlja najveću kočnicu daljnjem razvoju ove regije naše zemlje", kaže ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK Denis Bećirović.
Trebaju li vozači poginuti na cesti da bi se nadležni prihvatili posla?
Kroz magistralne ceste tuzlanske regije dnevno prođe i po 18 hiljada vozila, a prilično loše stanje na saobraćajnicama ugrožava sigurnost svih učesnika u saobraćaju.
"Samo jedan od primjera hitne i sveobuhvatne rehabilitacije magistralnog puta se nalazi na dionici od Lukavca prema Gračanici. To je strašni dio na kojem je prije nekoliko dana zabilježena saobraćajna nesreća. Dakle, našem sugrađaninu je došlo do bušenja pneumatika, gubitka kontrole nad vozilom i slijetanja s puta. Sve nam je postalo mrtvo slovo na papiru, dok se ne dogodi nesreća sa tragičnim ishodom. Nadam se da će se nadležni dozvati te da će početi rješavati probleme, a kako naši sugrađani ne bi gubili živote", upozorio je Bećirović.
Vlada TK je zatražila i otvaranje operativnog ureda Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH i Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH na području Tuzlanskog kantona, a sve u cilju unapređenja aktivnosti na održavanju, rekonstrukciji i izgradnji mreže magistralnih, brzih i autocesta u toj regiji naše zemlje.
Nije više pitanje hoće li se Tuzlanski kanton otcijepiti nego kada. I neka nam je Bog tada na pomoći…
U Tuzli već dugo tinja ideja „Republike Tuzle“, koncept koji se ne temelji na etničkim podjelama niti na secesionističkim fantazijama, već na financijski pravednijem ustroju države. A kako znammo, danas, jedino osjećaj financijskog zakidanja, jeste u stanju pokrenuti mase.
Ideja je jasna: ako Federacija BiH može opstati kao složeni politički eksperiment, u kojem se živi na račun Tuzle, zašto Tuzlanski kanton, najmnogoljudniji i gospodarski najaktivniji, ne bi preuzeo sudbinu u svoje ruke?
De bolan ne prosipaj se više ovdje o budžetima drugih kantona i gradova a naročito TK kad vidiš sad kakva je situacija
Gdje nađe TK i stadion Tušanj za primjer
Smiri bolan malo