FK LOKOMOTIVA je osnovana jos davne 1918. godine , i nosila je ime „ZELJEZNICAR“ , ali godinu dana kasnije klub biva zabranjen , i do 1948. godine ceka na ponovno osnivanje , ali ovaj put sa drugim imenom , FK Lokomotiva Mostar , te pri ponovnom osnivanju za godinu nastanka ne uzima 1918 , nego 1948 . sto je i realno , zbog skoro tridesetogodisnjeg prisilnog “mirovanja“ .
U mjesecu lipnju 1978. god. odrzana je prijelomna skupstina FK Lokomotive , zbog bezizlazne situacije u kojoj se klub nasao.
Skupstina je odrzana na incijativu tadasnjeg sportskog saveza grada Mostara, ali i Jedinice Zeljeznicke transportne organizacije , i izabrano je potpuno novo rukovodstvo na celu sa Milanom Sulentom .
Nova uprava se nasla pred velikim izazovom , ali i pred znatnom teskocama .
Izmedju stare i nove uprave nije bilo koordinacije , sto je stvaralo velike probleme , pogotovo cinjenica da ni sam riznicar kluba nije znao o odredjenim dugovanjima , a fakture su pristizale svakodnevno .
Postojala su i velika dugovanja prema ljudima u klubu , na svim nivoima.
Uskoro je sacinjen zapisnik o primopredaji, i radilo se na rasterecavanju kluba od dugovanja , ali i stvaranju boljih uslova za rad .
Ne treba napominjati da je iste godine polozaj seniorske ekipe u tzv. Hercegovackoj zoni bio katastrofalan , i s obzirom da se je radilo tek o jesenjem dijelu , svim silama se je pokusavalo sanirati postojece stanje.
Veliki problem je predstavljalo stanje starog zemljanog terena, i svlacionice , kao i dotrajala i oskudna sportska oprema.
Clanovi nove uprave su se angazirali putem donacija i novcano pomogli klubu , pa su u toku iste sezone izmirena dugovanja prema strucnom stabu , i pocelo se raditi na osposobljavanju igralista i svlacionica za novu sezonu.
Znacajnu pomoc dali su : FK POSTAR, JP PARKOVI , kao i pojedinci i organizacije, te Predionice pamuka Mostar.
Rad sa mladjim kategorijama je gotovo bio prestao.
Nova uprava je bila veoma ambiciozna, pa je napravljen dugorocni plan rada, u cilju sto veceg napredovanja.
Uskoro zeljeznice klubu ustupaju odredjene prostorije , koje klub prodaje i stabilizuje financisko stanje .
Uskoro FK Lokomotiva gradi prostor koji dobija ime „DOM LOKOMOTIVA“.
Pored stabilizacije financijske situacije , dolazi do stabilizacije i na sportskom nivou.
Na koncu izvijestajnog perioda neposredno pred pocetak rata , bilo je sljedece:
1.Prekidom takmicenja na u tadasnjoj trecoj ligi zapadna skupina, u proljece 1992 . god. seniori su bili na prvom mijestu , sa izglednim sansama za prelaz u veci rang.
U to vrijeme Lokomotiva je neke utakmice igrala na gradskom stadionu , koje su bile veoma posjecene .
2.Kadeti i juniori igrali su u republickoj ligi, sto je bila rijetkost , s obzirom da su tu bili uglavnom klubovi ciji seniori igraju u visem rangu.
3.Pioniri su se takmicili na mnogobrojnim turnirima, a veliki broj utakmica odigravali su i veterani kluba.
Radilo se je i na usavrsavanju strucnog staba, pa su Maric Zvonko , Bradvica Ivo , Spuzevic Milo , Raga Nini i Ivica Galic poslani u skolu nogometa.
Takodje razvija se saradnja sa slubovima iz Njemacke , Danske , i Svedske.
Juniori odlaze na turnir EUROPA KUP u Krakow , gdje 1985.god. osvajaju prvo mjesto pobjedivsi reprezentaciju Poljske , pred 6000 gledalaca , i uz direktan tv prijenos .
U cilju afirmacije i popularizacije kluba ostvaruje se saradnja sa zeljeznickim klubovima kao sto su :
NK LOKOMOTIVA ZAGREB
NK ZELJEZNICAR LJUBLJANA I SARAJEVO
Te FC KOLEJARZ /zeljeznicar/ KRAKOW
Uskoro Lokomotiva pravi svoju tombolu , a i nabavlja autobus , koji u ratu biva posudjen klinickoj bolnici.
U ratu klub prestaje sa radom , i biva mu unistena sva dokumentacija , kao i prostorije .
Nazalost kao i svemu u nasem gradu i Lokomotivi mijenjaju ime na obnoviteljskoj skupstini 1996 , i preimenuju je u HNK LOKOMOTIVA MOSTAR , pri cemu mijenjaju statut kluba , i pokusavaju da ga spoje sa HNK Jasenica
Ali ova zabluda nije bila duga vijeka , pa je opet reosnovana FK LOKOMOTIVA MOSTAR , koja se takmicila u nizim rangovma , da bi danas zavrsila u 2.ligi fbih „jug“.