Promjene (ni)su bile nužne
Loši rezultati naveli se Vincenta Tana da pošalje svog predstavnika u FK Sarajevo da preuzme kontrolu. To je bio Ken Choo. Postojeća uprava se teško snalazila u novim okolnostima. U novembru 2015. godine smijenjen je Ibraković iz sportskog segmenta a Upravnom odboru je znatno smanjen uticaj tako da se postavlja pitanje koliko su mogli uticati na značajnije promjene.
-Ako smatramo i Kena upravom, jer je formalno bio član uprave, onda su imali uticaja. Posebno ako se zna da su članovi uprave davali prijedloge a Ken odobravao ili birao iz ponuđenih opcija. Naravno, ovdje govorim o stvarno uticajnim ljudima u tom smislu, a to su: Dino, Edis i Elvir, ostali ili nisu bili involvirani ili nisu odlučivali, objasnio je Salihbegović, a Kovačević smatra kako je uprava uvijek imala uticaj i način da se izbore za određene odluke: “Uvijek su nalazili način da objasne Tanu zašto je neka odluka dobra i on bi uvijek odobrio.”
Bez obzira na sve, Kapetanović traži odgovornost uprave: “Uticaj uprave jeste bio mali, ali s obzirom na rezultat, kako sportski, tako i ukupnu atmosferu, UO treba preuzeti odgovornost. Upozoravao sam na neinstutcionalna djelovanja mimo UO i tražio od predsjednika da svima pokaže ko je “glava porodice”.”
Dolazak Kena Chooa nijee proizveo očekivani rezultat. Čak se može reći da se stanje pogoršalo.
-Nadzorni odbor, koji je u našem slučaju, bio "nužno zlo", sastajao se 2-3 puta godišnje i nismo bili konsultovani u vezi bilo kakvih odluka. Međutim, to ne umanjuje odgovornost jer smo, očigledno, morali da reagujemo na stvari koje su se ispostavile kao loše, objasnio je Kovačević.
On smatra da problem nastaje kada je Ken dao prevelike ovlasti generalnom direktoru koji se “nije dobro snašao u tim vodama”: “Do dolaska Kena, menadžmet je radio zaista dobro. Dokaz su razne inspekcije, Nogometni savez i ostali koji su imali kontakta sa administracijom, imali su samo riječi hvale. Također, marketing je tada bio u punom zamahu, Turkish Airlines, počeci fan shopa...”
Kovačević tvrdi kako se stanje pogoršalo dolaskom Kena, kada su se direktoru dale ovlasti u sportskom dijelu, da dogovara igrače, pregovara sa menadžerima..., gdje se on loše snalazi. Smatra kako je u tom periodu klub imao katastrofalan PR. “Vidjelo se da se ne snalaze dobro. Situacija sa predsjednikom Slobode je kulminirala i od tada atmosfera odlazi u žestoku negativu. Nažalost, ovome je doprinjelo grozno ponašanje direktora u kriznim situacijama.”
Glavni operativac kluba ali i glavni čovjek za komunikaciju sa Tanom bio je direktor. On je bio spona i sa upravom.
-Neke stvari koje nisu rađene kako treba uprava je delegirala direktoru, ali pošto je imao veliki uticaj i zbog već pomenutih neformalnih grupa, te primjedbe nije smatrao važnim. Posebno zbog toga što je predsjednik uprave izgubio konce i prevladali su njegovi privatni problemi i interes. Zbog toga nije bilo ni ozbiljne kritike menadžmenta, tvrdi Salihbegović.
To potvrđuje i stav Hajre Kapetanovića koji podvlači kako se Edis Kusturica izgubio u svim tim pokušajima da se nešto promijeni: “Glava porodice” nije jasno stavio do znanja ko je glavni pa je menadžment, često, bio vrlo samostalan u donošenju odluka. Naravno, tu treba uzeti u obzir i specifičnu situaciju da je isti bio u izravnom kontaktu sa investitorom.”
Kapetanović smatra da je i pored vrlo dobrih stvari koje su urađene, menadžment loše radio u sezoni 2015-2016: ”Dovođenje sponzora se može smatrati dobrim rezultatom menadžmenta ali se ne može zaboraviti loš odnos sa medijima, nikakav odnos sa navijačima i generalno loša atmosfera oko kluba.”
Vraćanje dugova se stavljalo na listu uspjeha uprave ali je bilo mišljenja da se period mogao produžiti a sredstva pametnije iskoristiti. Maid Delić naglašava kako je odluka o ubrzanom vraćanje dugova apsolutno(!) bila ispravna: “Tu ne treba biti nikave dileme, niti rasprave. Mi smo ti koji smo insistirali na tome i nemojte misliti da smo mi imali lovu na hastalu, pa peke, šta bi vi djeco? Ne, za to smo se izborili, svi, od Edisa, Dine Elvira do Hajre, Avde, mene...”
Očito je da se uprava krila iza ranijih rezultata i teško da se njihov rad moga ocijeniti dobrim. Salihbegović bi radu menadžmenta u periodu 2015-2016 dao ocjenu – dva plus: “U dobre rezultate mogu im se uračunati sponzorski ugovori, te apsolutno poredan administrativan rad i struktura u klubu... Ali, odnos FK Sarajeva sa ostalim klubovima, sa Savezom, sa navijačima, sa medijima dovodi nas do zaključka da smo imali katastrofalan odnos sa svim subjektima sa kojima klub komunicira.”