Chat - bez politike i ratnih prica
Moderatori/ce: insider,rio_Ferdy88
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Koliko si naporan od nula do kamiondzija koji prica o tome kako mu je posao tezak? Yebes mi sve ako ima dosadnijih ljudi kad pocnu kukati ili uzdizati sebe, cast izuzecima naravno.
- MortemHz
- Interni moderator
- Postovi: 53136
- Pridružen/a: 13 jan 2015, 03:01
- Lokacija: Sarajevo
- Kontakt:
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Ma pazi, jeste to naporno ali su adekvatno plaćeni za to. Imaš dosta mana u tom poslu ali znaš za šta radiš i ne treba ti recimo srednja škola.
Yugoslav First League - ⭐️⭐️
Bosnian Premier League - ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Bosnian Cup - ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Bosnian Premier League - ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Bosnian Cup - ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Definitivno najiritantnija sorta. Pola komsiluka mi kamiondzije, to kad pocne shareati nekakve statuse “dok vi spavate mi vozimo”, idi covjece u pm.
Al da se razumijemo zna to biti i opasno. Znam ljude koji su dovili u kabini dok su im naoruzana lica pljackala teret i gorivo.
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Pa ne mora biti kamiondžija nek se prekvalifikuje.
Posao kao većina poslova nije lagan, nosi i neku odgovornost sa sobom, ali s obzirom da za kamiondžiju nije potrebno obrazovanje, osim položene kategorije i državnog, onda se može reći da je to zanimanje u vrhu najpoželjnijih za tu radnu klasu, a svugdje je i dobro plaćeno.
Naravno uslov je da se zna i voziti, nije baš da je to zanimanje koje može svako raditi, ali većina ljudi može.
A izgleda lagano kad se vozi 2h, ali svaki dan po 8h i više u kabini, u istom položaju, nije baš da je ugodno, a ni zdravo.
Posao kao većina poslova nije lagan, nosi i neku odgovornost sa sobom, ali s obzirom da za kamiondžiju nije potrebno obrazovanje, osim položene kategorije i državnog, onda se može reći da je to zanimanje u vrhu najpoželjnijih za tu radnu klasu, a svugdje je i dobro plaćeno.
Naravno uslov je da se zna i voziti, nije baš da je to zanimanje koje može svako raditi, ali većina ljudi može.
A izgleda lagano kad se vozi 2h, ali svaki dan po 8h i više u kabini, u istom položaju, nije baš da je ugodno, a ni zdravo.
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Ne moze svako biti profesionalni vozac kamiona, jer taj posao nosi posebnu vrstu vjestina. To sto prosjecan kamiondzija izgleda kao da ne zna citati (sto nekad nije daleko od istine), ne znaci da nije sposoban za posebne manevre, odlicno snalazenje itd.
Voziti kamion na duze relacije znaci i pratiti njegovo stanje (okvirno poznavati kada je pred doradu), postovati termine isporuke, biti vraski izdrzljiv te jednostavno zivjeti zivot na tockovima.
Kada par krkana svojim laprdanjem nekad oblati ovo casno zvanje mozemo gurati u neke zlj rubrike. Cijeli lanac opskrbe, police supermarketa, energenti, dostava sirovina pa materijala etc, zavise od ovih ljudi. Nebitno sad da li voze kipere, cisterne, tegljace (sa dvije poluprikolice), spec prikljucke itd.
Voziti kamion na duze relacije znaci i pratiti njegovo stanje (okvirno poznavati kada je pred doradu), postovati termine isporuke, biti vraski izdrzljiv te jednostavno zivjeti zivot na tockovima.
Kada par krkana svojim laprdanjem nekad oblati ovo casno zvanje mozemo gurati u neke zlj rubrike. Cijeli lanac opskrbe, police supermarketa, energenti, dostava sirovina pa materijala etc, zavise od ovih ljudi. Nebitno sad da li voze kipere, cisterne, tegljace (sa dvije poluprikolice), spec prikljucke itd.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Svako zanimanje je časno zanimanje kad se pošteno radi i zaradi.
Cijela poenta je da su vozači prošli odlično s obzirom na obrazovanje koje je potrebno.
Ako se oni toliko žale nek pogledaju kako je majstorima tesarima, zidarima, seljacima.
Prvenstveno mislim na stanje na balkanu i pod kakvim uslovima i za šta rade ovi ljudi.
Iznad ovog da voze kamion mogu samo biti inženjeri, pa ako im je teško voziti i hoće napredovati nek upišu fakultet, sjednu da vide kako je to, pa onda nek se žale.
Cijela poenta je da su vozači prošli odlično s obzirom na obrazovanje koje je potrebno.
Ako se oni toliko žale nek pogledaju kako je majstorima tesarima, zidarima, seljacima.
Prvenstveno mislim na stanje na balkanu i pod kakvim uslovima i za šta rade ovi ljudi.
Iznad ovog da voze kamion mogu samo biti inženjeri, pa ako im je teško voziti i hoće napredovati nek upišu fakultet, sjednu da vide kako je to, pa onda nek se žale.
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Sad ko se zali i kako, ono trebali bi provesti socijalni pokus grupe, razluciti te prikazati rezultat na veci uzorak. Problem nase sredine sto se duboko ukorijenjeni stereotipi tesko mogu opovrgnuti, ako je to misljenje skupine kojoj druga grupa nekad nije "legla" ili je trenutno smatra iritantnom.
Zale se i majstori, mehanicari, mesari, a pogotov prosvjeta i slicni. Gledajuci recemo dio prosvjetnih radnika, evo u HNK, pa skoro 50 % iz te grupe bili su informaticki nepismeni (imao sam kratak uvid za vrijeme pandemije te zalbe), pa nastavne metode par ucitelja bile su bubanje, ali se vode kao obrazovani (imaju na papiru) itd.
Osobine poput snalazljivosti, hrabrosti i izdrzljivosti nekada su presudne za odredjenu vrstu posla.
Upravo to, svako zanimanje je casno i drustvo moze opstati na razlicitostima. Znam strasno pametne ljude koji nisu u stanju pogoditi poluprazan parking ali razvaljuju svoju bransu.
Zale se i majstori, mehanicari, mesari, a pogotov prosvjeta i slicni. Gledajuci recemo dio prosvjetnih radnika, evo u HNK, pa skoro 50 % iz te grupe bili su informaticki nepismeni (imao sam kratak uvid za vrijeme pandemije te zalbe), pa nastavne metode par ucitelja bile su bubanje, ali se vode kao obrazovani (imaju na papiru) itd.
Osobine poput snalazljivosti, hrabrosti i izdrzljivosti nekada su presudne za odredjenu vrstu posla.
Upravo to, svako zanimanje je casno i drustvo moze opstati na razlicitostima. Znam strasno pametne ljude koji nisu u stanju pogoditi poluprazan parking ali razvaljuju svoju bransu.
Zadnja izmjena: Asteriks, dana/u 23 jan 2023, 12:01, ukupno mijenjano 1 put.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Uglavnom gdje god sam radio vozači kamiona se nisu neopravdano žalili, čak su bili i najzadovoljniji radnici, čuvali su posao, i radili uredno. Otkaz su davali samo oni koji su našli posao za više para i zbog porodičnih interesa, ali nikad zbog težine posla. Uglavnom mislim na dnevne vozače.
Voziti na duže relacije je nešto drugačije, ali ipak zauzvrat oni imaju slobodne dane, izuzev ako polete za parama pa hoće da se forsira, e onda se uglavnom takvi i žale, a sami odluku napravili.
Voziti na duže relacije je nešto drugačije, ali ipak zauzvrat oni imaju slobodne dane, izuzev ako polete za parama pa hoće da se forsira, e onda se uglavnom takvi i žale, a sami odluku napravili.
- ASD
- Postovi: 24298
- Pridružen/a: 20 okt 2012, 12:26
- Lokacija: Ciudad de carbón (Kohlenstadt)
- Kontakt:
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Obrazovanje nema veze sa platom.Klare je napisao/la: ↑23 jan 2023, 11:09Svako zanimanje je časno zanimanje kad se pošteno radi i zaradi.
Cijela poenta je da su vozači prošli odlično s obzirom na obrazovanje koje je potrebno.
Ako se oni toliko žale nek pogledaju kako je majstorima tesarima, zidarima, seljacima.
Prvenstveno mislim na stanje na balkanu i pod kakvim uslovima i za šta rade ovi ljudi.
Iznad ovog da voze kamion mogu samo biti inženjeri, pa ako im je teško voziti i hoće napredovati nek upišu fakultet, sjednu da vide kako je to, pa onda nek se žale.
Činjenično stanje je da je velika potražnja za tim poslom, pa itekako mogu koristiti situaciju i izvlačiti više novca.
Za mene je to sve ok. Rade na otvorenom tržištu.
Ono što ne volim je kada se budžetlije žale.
Kad mi budžetlija kaže kako je njegov posao odgovoran i težak, eh onda je problem.
Za bolje sutra naše domovine. Mi trebamo zatvoriti veliki broj školi, što osnovnih što srednjih gdje nema dovoljno učenika odnosno potražnje za strukom.
- Marsal
- Postovi: 17265
- Pridružen/a: 10 jun 2012, 00:13
- Lokacija: Na klupi za rezervne igrače
- Kontakt:
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Koja je odgovornost tek meni jbt, vozim teret svaki dan kakav oni ne mogu zamislit
još nemam zračne kočnice na vozu, samo direktnu na lokomotivi tj kočim samo mašinom.

Heroji Grada Zenice = NGG Za Čelik i UG Robijaši 1988
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Jeste samo sto nemas nekog dodira sa saobracajem.
@asteriks
Moj drug nedavno postso kamiondzija u 42oj godini, nikad u kamion u zivotu nije sjeo prije toga. Tako da nihe to naka vjestina, osim parkiranja u rikverc
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Naravno da je vjestina i to nevjerovatna. Prije svega moras ga znati kvalitetno upravljati ulicama gdje imas skucen prolaz za manevrisanje tih dimenzija. U svakom momentu trebas imati osjecaj za prostor, pa onda vrhunsku procjenu duzine nekad i za dodatni prikljucak itd.
Nije to samo vjestina parkiranje u rikverc vec probijanje kroz gradske uvijete voznje do zacrtanog cilja. Imas kvalitetne vozace malih osobnih vozila pa se zakace ili nadju u corsokaku, e onda zamisli takve masine.
To sto ti je drug u 42oj postao kamiondzije ne znaci da je to lagano zanimanje. Covjek je ocito snalazljiv te posjeduje druge osobine, pa je tako mogao postati i sa 50... Nisu uslov za kvalitetno obavljanje posla godine u kojima dobijes to zvanje.
Onda, poloziti vozacki date kategorije te raditi kvalitetno pomenuti posao su dvije razlicite stvari.
Zadnja izmjena: Asteriks, dana/u 23 jan 2023, 14:15, ukupno mijenjano 1 put.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.
- Marsal
- Postovi: 17265
- Pridružen/a: 10 jun 2012, 00:13
- Lokacija: Na klupi za rezervne igrače
- Kontakt:
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Jest, ja sam vazdušno vozilo. 120 pružnih prelaza na mojoj dionici, što preglednih, što nepreglednih. Kad je magla učim bismile u sebi da koga ne opizdim.
Heroji Grada Zenice = NGG Za Čelik i UG Robijaši 1988
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Pade 50 kila kokaina u Sarajevu jbt 

Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Cuj nije naka vjestina, pa u nas raja ne zna auta vozati, a kamo li da sjednu u kamion.
Svi koji misle da to nije zahtjevno zanimanje treba samo jednom spustit niz Bradinu ili Ivan pod teretom, usrali bi se do vrata sta ti ljudi rade.
Narocito prije 15-20 godina kad su kamioni koji su se koristili bili ocaj.
Rafa Nadal!
EDIN DŽEKO!!!
EDIN DŽEKO!!!
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Ne umanjujem nego je kamion dio saobracaja 100% vremena kad je u pokretu, dok voz ipak nije.
@asteriks
Mozda po Bosni sigurno, dok po Evropi i Usa gdje ferceras autoputem 90% vremena i ne bas, jos je danas dosta kamiona automatik tako da je i tu lakse. Ovaj lik je otiso na kurs 5 sedmica, ispit ovo ono za 2 mjeseca dobio vozacku, i odma dobio poso, onda imo mjesec dana treninga u toj firmi sa iskusnim vozacem i to je to. Za 90 dana sam fercera, kaze da mu je sad isto kao voziti auto
@forg
Ne kazem da je jednostavno, ali da moze dosta raje, moze, kad bi se zadao u to
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Posao jest naporan, nekad i opasan ali pretjeruju i ponasaju se kao da bi bez njih svijet stao. Svaki posao ima svoje mane ali njihov je i pored tih mana placen masno, govorim za ove sto voze po Evropi. Naravno nije sve ni u parama ali taj neki stav koji vecina ima da bi bez njih svijet propao je iritantan, istu tu robu koju oni prevoze je neko morao proizvesti tako da ne mogu reci da nije nas roba ne bi dosla do potrosaca, sve je to jedan ogroman lanac. Opet kazem cast izuzecima ali skoro svi u mom okruzenju su ovakvi, ne mogu sjediti sa njima duze od pet minuta ili se posvadjam 

Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Jedino od kamiondzija kojima se divim su vozaci sticara. Oni su svakodnevno izlozeni opasnosti i kojim putevima sve voze, pokazuju da su majstori zanata.
A ovi sto voze tegljace, sanducare, cisterne su mala maca, ukoliko se samo pridrzavaju osnovnih pravila voznje. (Drugi par opanaka je sto prije tog nikad nisu sjeli u kamion i bila im je problem voznja golfa trice u rikverc, pa sad kukaju). Naravno da su i placeni za ono sto rade vrlo kvalitetno, dnevnica u vecini BH prevoznika je min 80KM loko ture, a EU je u eurima. Njihov najveci problem je svakako odsustvo od kuce i taj samalacki zivot u kabini, ali si brale i placen ko da fakultet imas. Jedan komsija mi radi za jednog prevoznika iz Hrvatske izadje cirka 3k eura mjesecno uz sistem 3 sedmice kamion, sedmica kuci.
A ovi sto voze tegljace, sanducare, cisterne su mala maca, ukoliko se samo pridrzavaju osnovnih pravila voznje. (Drugi par opanaka je sto prije tog nikad nisu sjeli u kamion i bila im je problem voznja golfa trice u rikverc, pa sad kukaju). Naravno da su i placeni za ono sto rade vrlo kvalitetno, dnevnica u vecini BH prevoznika je min 80KM loko ture, a EU je u eurima. Njihov najveci problem je svakako odsustvo od kuce i taj samalacki zivot u kabini, ali si brale i placen ko da fakultet imas. Jedan komsija mi radi za jednog prevoznika iz Hrvatske izadje cirka 3k eura mjesecno uz sistem 3 sedmice kamion, sedmica kuci.
Tako blizu, a tako daleko.
- kraljttbvb
- Postovi: 7765
- Pridružen/a: 28 dec 2011, 16:32
- Kontakt:
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Ovo i ja htjedoh napisati. U Americi cesta siroka 10 metara, mozes raketu voziti, neces nigdje zapeti.
Prije par godina sjedim ja u autobusu, idem kroz Njemacku, poravnamo se sa sleperom, unutra pajdo gleda seriju na malom TV-u

Florian Wirtz tells Sports Illustrated: “I'm lucky to have so many excellent clubs right on my doorstep and to now be able to play for one of the best clubs in Germany and Europe”.
Re: Chat - bez ratnih i političkih tema
Obuka vozaca za C kategoriju (ako imas B dvije godine) traje nekih 8 casova teorije plus 15ak casova prakse, ako nisi polagao prije toga C1.
Pa onda za npr. CE kategoriju, moras imati C i to traje npr. 7 casova prakse itd.
Sad, sto se moze zavristi za taj period ne znaci da je lagano. Evo za B kategoriju traje 30ak casova pa imas vise nekvalitetnih vozaca vec onih iole normalnih.
Duge voznje autoputevima traze izdrzljivost ali mjesta za dostavu/preuzimanje robe se nalaze i unutar milionskih gradova. Upravo to zahtijeva veliku vjestinu da u tih 10 % ne pogrijesis a gledao sam masu puta, provlaci kamion kroz ulicu gdje ima max 15ak cm prostora sa obje strane racunajuci i retrovizore. I ne mora biti neka pozida vec imas isti slucaj cak i skucenije, npr. ivicnjak u pitanju.
Svabiji sad nedostaje preko 100k vozaca iako je dobar dio sa ostalih trzista otisao bas u tu zemlju.
Pa onda za npr. CE kategoriju, moras imati C i to traje npr. 7 casova prakse itd.
Sad, sto se moze zavristi za taj period ne znaci da je lagano. Evo za B kategoriju traje 30ak casova pa imas vise nekvalitetnih vozaca vec onih iole normalnih.
Duge voznje autoputevima traze izdrzljivost ali mjesta za dostavu/preuzimanje robe se nalaze i unutar milionskih gradova. Upravo to zahtijeva veliku vjestinu da u tih 10 % ne pogrijesis a gledao sam masu puta, provlaci kamion kroz ulicu gdje ima max 15ak cm prostora sa obje strane racunajuci i retrovizore. I ne mora biti neka pozida vec imas isti slucaj cak i skucenije, npr. ivicnjak u pitanju.
Svabiji sad nedostaje preko 100k vozaca iako je dobar dio sa ostalih trzista otisao bas u tu zemlju.
Without a moral compass, the human mind will justify anything.
Online
Trenutno korisnika/ca: VensanKasel i 9 gostiju.